ادامه روند توسعه‌‌محور در فجر جهاد / انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت فجر جهاد و شرکت پرسی ایران‌گاز / تلاش برای سوخت‌رسانی سریع‌تر به مناطق محروم

ادامه روند توسعه‌‌محور در فجر جهاد / انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت فجر جهاد و شرکت پرسی ایران‌گاز / تلاش برای سوخت‌رسانی سریع‌تر به مناطق محروم

عصر روز یکشنبه ۲۰ مهر ماه سال جاری، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های فجر جهاد و پرسی ایران‌گاز با حضور مدیران ارشد این دو شرکت به امضا رسید. با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که در بستر قراردادی الحاقی صورت خواهد گرفت، عملکرد ناوبری شرکت پرسی ایران‌گاز در سوخت‌رسانی به مناطق مختلف کشور بهبود خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، این تفاهم‌نامه با حضور مدیران عامل و دیگر مدیران ارشد دو شرکت و جمعی از اصحاب رسانه، با هدف گازرسانی سریع‌تر و سامان ‌یافته‌تر در فصل سرما به مناطق سردسیر و کم‌برخوردار به امضا رسید.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه حمیدرضا حدادی مدیرعامل شرکت پرسی ایران‌گاز گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه از معدود همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها میان مجموعه‌های تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ویژه بین سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور محسوب می‌شود. از این رو، باید از مدیران هلدینگ‌های تاپیکو و آتیه صبا که زمینه تحقق و انعقاد این تفاهم‌نامه را فراهم آوردند تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم. وی افزود: با توجه به وجود کمبودهایی در حوزه حمل و نقل و گازرسانی در کشور و بروز نگرانی‌هایی در زمینه تامین سوخت در فصل سرما، تصمیم گرفتیم تا تفاهم‌نامه‌ای در زمینه گسترش حمل و نقل و سوخت‌رسانی منعقد کنیم.

حدادی ادامه داد: در همین راستا قراردادی میان شرکت پرسی ایران‌گاز و شرکت حمل و نقل جاده‌ای فجر جهاد منعقد شد که سوخت‌رسانی به مناطق مرزی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان از جمله اهداف اصلی و اولیه آن است.

به گفته حدادی، انعقاد این تفاهم‌نامه و گسترش سوخت‌رسانی به مناطق کشور تاثیر مخربی و افزایشی در بهای گاز مایع نخواهد داشت و بسیاری از مشکلات موجود در حوزه توزیع گاز مایع و سوخت‌رسانی به مناطق مختلف کشور را رفع خواهد کرد.

 در ادامه این آیین، رضا امیدوار تجریشی سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت حمل و نقل جاده‌ای فجر جهاد نیز با اشاره به سابقه ۲۸ ساله این شرکت در حوزه حمل و نقل خودروهای سنگین، اظهار کرد: در راستای هم‌افزایی تمامی مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اعم از صندوق بازنشستگی کشوری و شستا، ما در شرکت فجر جهاد کلیه ناوگان حمل و نقل خود را جهت کمک به اقتصاد و لجستیک کشور به کار می‌بریم. آغاز چنین روندهایی تنها با حمایت‌های مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، معاونت محترم نظارت بر شرکت‌های و مدیر محترم نظارت بر شرکت‌های آتیه صبا محقق شد؛ البته در این میان همدلی و همراهی مدیریت عامل و مدیران ارشد شرکت پرسی ایران‌گاز نیز روند انعقاد این تفاهم‌نامه را ممکن و میسر کرد. وی تأکید کرد: بنده لازم می‌دانم از آقایان عظیمی‌پور، خالق و رئیسی تشکر و قدردانی ویژه و خاص داشته باشم.

رضا امیداور تجریشی عنوان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی به واسطه موقعیت کشور در منطقه، ظرفیت‌های ژئوپلتیک موجود و همچنین اهمیت استراتژیک جغرافیایی کشور، می‌توانیم از طریق لجستیک و ترانزیت کالاهای اصلی به هاب منطقه تبدیل شویم و به جایگاه خاصی در میان تمامی کشورهای منطقه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع، بخش خصوصی و به ویژه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور آمادگی لازم را داشته و می‌توانند از کلیه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود استفاده کنند.

تجریشی تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل شاهد اثرگذاری این رشد قیمت بر نرخ کالاهای اساسی هستیم و ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم در زمینه پوشش حداکثری عملیات ناوبری و حمل و نقل در شرایط فعلی اقتصادی کشور از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم.

در بخش دیگری از این برنامه، مدیر نظارت بر شرکت‌های هلدینگ آتیه صبا نیز تصریح کرد: با توجه به تأکیدات ویژه مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و معاونت محترم نظارت بر شرکت‌ها، مبنی بر شناسایی فرصت‌ها و زمینه‌های لازم به منظور ایجاد همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های هم‌گروه، پس از بررسی‌های کارشناسی و تخصصی و برگزاری جلسات متعدد، انعقاد این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفت. هم‌پوشانی و پوشش تکمیلی ـ امدادی فعالیت‌های این دو شرکت می‌تواند به تسریع روندها و فرآیندهای خدمات‌رسانی کمک شایان توجهی داشته باشد. در همین راستا باید اذعان کرد که برای انعقاد این تفاهم‌نامه بررسی‌های زیادی در زمینه ماشین‌آلات و جزئیات و نحوه انعقاد آن صورت گرفت.

رئیسی با اشاره به عملکرد مثبت هلدینگ‌ها در این خصوص گفت: ما اثرات هم‌افزایی شرکت‌ها در همراهی با هم را بررسی می‌کنیم تا طبق ارزیابی‌ها امور را به شکل منسجم، کارآمد و با حداکثر بازدهی به پیش ببریم.

در ادامه این آیین هادی اکبرپور رئیس هیات‌مدیره شرکت فجر جهاد نیز بیان کرد: حوزه حمل و نقل همواره دغدغه اصلی همه بنگاه‌های اقتصادی است اما در حوزه انرژی این موضوع متفاوت است، چراکه در حوزه انتقال گاز مایع و مواد سوختی زمان، مسئله بسیار حیاتی و مهمی است.

اکبرپور اضافه کرد: مجموعه فجر جهاد در زمره پنج شرکت برتر حمل و نقل کشور محسوب می‌شود و با داشتن امکانات قابل ملاحظه نظیر تعمیرگاه‌های اختصاصی و ناوگان مناسب و ۹ شعبه فعال در کشور، ظرفیت بسیار بالایی را جهت ایفای نقش بیشتر و کارآمدتر در عرصه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را داراست.

وی افزود: تا پایان سال جاری ۵۰ دستگاه نیز به ناوگان حمل و نقل شرکت اضافه می‌شود که طبق این تفاهم‌نامه، تمامی این امکانات در خدمت شرکت پرسی ایران‌گاز قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان دو شرکت به امضا مدیران عامل رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.