امکان سنجی سرمایه گذاری در منطقه مریوان

امکان سنجی سرمایه گذاری در منطقه مریوان

جمعی از مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به همراه مشاور مدیرعامل این صندوق برای امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری در منطقه، به مریوان سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا  با دعوت نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، تیم اقتصادی متشکل از مدیرعامل مجتمع معادن مس تکنار زیر مجموعه هلدینگ آتیه صبا، مدیر فنی و توسعه صنایع شیر (پگاه) و تعدادی دیگر مدیران شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری به همراه مشاور مدیرعامل این صندوق ضمن بازدید از موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان مریوان در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و عمرانی مریوان شرکت کردند.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌های متعدد شهرستان مریوان جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت خواستار همراهی مسئولان استانی برای رفع مانع‌تراشی‌ها، حمایت و همراهی با طرح‌های مختلف در این زمینه شد و اظهار کرد: شهرستان مریوان به ‌دلیل موقعیت استراتژیک و منحصر به‌فردی که دارد بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله دامپروری، کشاورزی، کشت و صنعت، معدن، گردشگری، هتل‌داری و… است، البته در کنار این‌ها وجود مرز باشماق می‌تواند راه سرمایه‌گذاران برای تجارت پرسود و توسعه‌محور صادرات را فراهم‌تر کند.

در این جلسه مدیرعامل مجتمع معادن مس تکنار با اشاره به ظرفیت‌های مناسب نیروی انسانی و طبیعی شهرستان مریوان، از آغاز مطالعات اولیه و امکان سنجی سرمایه‌گذاری و دعوت از سرمایه‌داران خبر داد و تصریح کرد: با تهیه یک طرح توجیهی جذاب درصدد هستیم براساس نیاز منطقه و ظرفیت‌های موجود، استارت ایجاد واحدهای صنایع پیشران را در حوزه‌های مختلف بخصوص بخش معادن در این شهرستان زیبا و گردشگرپذیر فراهم کنیم.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اموال و سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ های زیر مجموعه آن متعلق به سهامداران این صندوق یعنی بازنشستگان عزیز می باشد، گفت: ما به عنوان یک امانتدار باید با نهایت دقت و مطالعه، نسبت به سرمایه‌گذاری این سرمایه بازنشستگان بزرگوار اقدام کنیم که تا سود آن عاید این عزیزان شود.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان نیز با بیان اینکه شهرستان مریوان در مسیر تجاری شدن است و مرز باشماق این شهرستان در کشور جزء رتبه‌های ۱ یا ۲ در حوزه صادرات و ترانزیت است، گفت: جاده سنندج – مریوان نیز در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار مریوان با اشاره به جاذبه های گردشگری دریاچه زریوار گفت: دریاچه زریوار یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران به شمار می‌رود و از چشمه های جوشانی که در کف آن قرار دارد، آب آن تامین می‌شود. این دریاچه به دلیل شرایط مناسبی که دارد پذیرای گونه های مختلف پرنده ها بوده به طوری که از ۲۵۰ گونه پرنده مهاجرت شناخته شده در اروپا بیش از ۱۶۰ گونه آن در این دریاچه شناسایی شده است.

در ادامه این جلسه محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مدیریت بازنشستگی استان، گفت: با توجه به پتانسیل های زیاد و قابل توجه که در استان کردستان و شهرستان مریوان وجود دارد، امیدواریم نتیجه این جلسه منجر به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی در این استان شود و این جلسات تداوم داشته باشد.

وی افزود: با توجه به همجواری فرهنگی با اقلیم کردستان می‌توان یک واحد تولید محصولات لبنی با یک اسم به زبان کردی انتخاب کنیم که سودآوری خوبی برای صندوق بازنشستگی و سهامداران آن داشته باشد.

لازم به ذکر است با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان مریوان و مدیر فنی و توسعه صنایع شیر ایران (پگاه) وضعیت حوزه کشاورزی این شهرستان مورد بحث و نظر کارشناسان قرار گرفت و ظرفیت‌های کشت و صنعت، منابع آبی، دامپروری و… بررسی و در پایان مقرر شد پس از ارائه و ارسال اطلاعات کامل و جامع در حوزه های مختلف، نتیجه این سفر اعلام شود.

تیم اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بعد از جلسه همراه با نماینده، فرماندار، مدیر صندوق بازنشستگی استان، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ازمرز باشماق مریوان بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.