ثبت ماهانه بیش از ۱۰۰هزار تماس تلفنی موفق در مرکز ارتباط با ذینفعان صبا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

ثبت ماهانه بیش از ۱۰۰هزار تماس تلفنی موفق در مرکز ارتباط با ذینفعان صبا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری، با تشریح اقدامات مرکز ارتباط با ذینفعان اعلام کرد که این مرکز از زمان آغاز فعالیت خود، به‌طور میانگین ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تماس موفق تلفنی داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، حمیدرضا رضوانی امروز (شنبه ۲۰ دیماه ۹۹)، با بیان اینکه «یکی از راهبردهای اصلی مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری، بحث تعالی سازمانی صندوق و بهبود فرآیندها است»، گفت: در این راستا، به دنبال چابک‌سازی، بهبود فرآیندها، هوشمندسازی و تحول دیجیتال در مجموعه صندوق و همچنین، تحول بنیادین در ساختار، تکنولوژی و توسعه سرمایه انسانی هستیم و در این راستا، از IT و تکنولوژی هم، نهایت بهره‌برداری را کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از اقدامات اصلی صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تعالی سازمانی و استفاده از IT و هم در جهت ارتباط بهتر با بازنشستگان، راه‌اندازی مرکز ارتباط با ذینفعان و نوآوری صندوق بود که اول شهریورماه سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما آغازبه‌کار کرد. ما در این مرکز نه‌تنها بستر ارتباطاتی را توسعه دادیم؛ بلکه از تکنولوژی‌های روز دنیا و ابزارهای تحول دیجیتال نهایت استفاده را کردیم.

به گفته این مقام مسئول، در گذشته، مرکز تماس با بازنشستگان در محل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری متمرکز بود که پاسخگویی پیام‌ها توسط هفت نفر و با پنج پورت ورودی به خط ۲۵۰۰ (شماره مستقیم ارتباطی صندوق) انجام می‌شد و ساعت پاسخگویی هم صرفا در ساعات کار اداری بود. درنتیجه، میانگین زمان انتظار بازنشستگان پشت خط بسیار طولانی می‌شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه «با راه‌اندازی مرکز ارتباط با ذینفعان، جهش و تحولی در این زمینه رخ داد»، گفت: در حال حاضر، نفرات پاسخگو را از هفت به بیش از ۶۰ نفر رسانده‌ایم و برای بیشتر شدن این تعداد هم، برنامه داریم. تعداد پورت‌های ورودی روی خط ۲۵۰۰ نیز از پنج ورودی در چند مرحله به ۱۲۰ ورودی رساندیم و در برنامه داریم این تعداد هم بیشتر شود. ساعت پاسخگویی هم به صورت شبانه‌روزی در همه ایام هفته حتی روزهای تعطیل تنظیم شده که همکاران این مرکز در سه شیفت کاری درحال پاسخگویی هستند.

وی با اشاره به اینکه «این مرکز در یک ساختمان مجزا از صندوق بازنشستگی کشوری با رعایت تمام اصول فنی روز دنیا برای یک مرکز ارتباط طراحی شد و به بهره‌برداری رسید»، اعلام کرد: با گذشت چهار ماه از فعالیت مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین زمان انتظار در پشت خط، به کمتر از سه دقیقه رسیده که در آینده نزدیک به زیر دو دقیقه کاهش خواهد یافت.

رضوانی افزود: بحث سنجش نظرات و پیام‌های بازنشستگان هم برای ما دارای اهمیت بوده و به همین جهت، این امکان در انتهای مکالمه در خط ۲۵۰۰ پیش‌بینی شده تا تماس‌گیرنده بتواند کیفیت ارتباط را با مکانیزم تعریف‌شده به ما منتقل کند که این پیام‌ها و داده‌ها قابل سنجش و تحلیل و پایش هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اعلام کرد: میانگین تماس‌های ورودی در سال‌های گذشته حدود ۷هزار تماس در ماه بود که بعد از راه‌اندازی مرکز ارتباط با ذینفعان، این تماس‌ها در ماه اول (مهرماه و همزمان با اجرای طرح همسان‌سازی) ۱۹۵هزار تماس موفق، در ماه دوم (آبان‌ماه)، به ۱۲۵هزار تماس و در آذرماه نیز به ۹۸هزار تماس رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.