دکتر تاجیک اهم برنامه ها و اولویت های مجموعه آتیه صبا در سال جدید را تشریح نمود

در نشستی با مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه؛

دکتر تاجیک اهم برنامه ها و اولویت های مجموعه آتیه صبا در سال جدید را تشریح نمود

دکتر حسن تاجیک، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا به مناسبت سال نو با مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه دیدار و گفت و گو کرد. وی در این دیدار با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، از عملکرد خوب شرکت های زیرمجموعه در سال ۱۴۰۰، قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که به یاری خدا در سال جدید نیز با جدیت و سخت کوشی مضاعف در خانواده آتیه صبا عملکرد مطلوبی برای همه شرکت ها براساس بودجه های مصوبشان محقق شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، دکتر تاجیک با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گذاری شده، ضرورت برنامه ریزی در جهت افزایش حجم تولید را بویژه در شرکت های تولیدی زیرمجموعه هلدینگ حائز اهمیت برشمرد و افزود از آنجا که افزایش ظرفیت تولید و اشتغال آفرینی رابطه معناداری با هم دارند، لذا امسال افزایش تولید توام با حفظ و افزایش نرخ اشتغال و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را همراستا با توصیه های مقام معظم رهبری و همچنین برنامه های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگ با برنامه های صندوق بازنشستگی با جدیت در دستور کار هلدینگ آتیه صبا و شرکت های زیرمجموعه داریم.

ایشان با اشاره به اینکه ارزیابی شرکت های زیرمجموعه براساس یک الگوی مدون در هلدینگ آتیه صبا در دست اقدام است، از برگزاری نشست تخصصی ارزیابی عملکرد در هفته های آتی با حضور مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا خبر داد و خاطرنشان کرد تمرکز شرکت ها می بایست بر تدوین بودجه های دقیق و عملیاتی باشد و در راستای تحقق این مهم و جلوگیری از ایجاد انحراف از بودجه های مصوب باید از تمام ظرفیت های درون شرکت ها و همین طور ظرفیت های مشورتی هلدینگ نهایت بهره برداری صورت پذیرد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، با اشاره به اهمیت خروج از زیان در میان شرکت های تابعه ابراز امیدواری کرد که این مهم با اصلاح فرایندها در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری شود. وی از مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا خواست از ایجاد مطالبات جدید در سال جاری اکیداً جلوگیری کنند. وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در شورای حقوقی آتیه صبا، از شرکت های زیر مجموعه خواست در ریل گذاری مناسب در جهت به ثمررساندن پرونده های حقوقی شان از ظرفیت تیم حقوقی آتیه صبا و مشورت های حقوقی آن نهایت بهره برداری را داشته باشند. وی همچنین بر ضرورت تدوین استراتژی های شرکت های زیرمجموعه تاکید و از مدیران عامل شرکت ها خواست که خودارزیابی و خودکنترلی عملکرد شرکت های متبوعشان را در دستور کار قرار دهند.

دکتر تاجیک با تاکید بر اهمیت برگزاری بدون تاخیر جلسات مجامع شرکت ها، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید شاهد هیچ گونه تاخیری در برگزاری جلسات مجامع شرکت ها نباشیم. وی با اشاره به اینکه کاهش بندهای حسابرسی یکی از توفیقات مدیریتی است، خاطرنشان کرد که این مهم در سال جدید مد نظر شرکت های زیرمجموعه قرار گیرد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در قالب ایجاد شرکت جدید در مجموعه هلدینگ منتفی است، به طرح های توسعه ای در قالب زنجیره ارزش افزوده در چارچوب ظرفیت شرکت های موجود اشاره کرد و توصیه هایی را در زمینه انتخاب طرح های توسعه ای گوشزد نمود از جمله توجه به نظام تامین مالی با اولویت استفاده از ابزارهای بدهی در بازار سرمایه و بازار پول، در نظر گرفتن نرخ بازدهی سرمایه گذاری حداقل ۵ درصد بالاتر از نرخ مرجع پرداختی در مورد طرح های توسعه ای پیشنهادی و تامین منابع به گونه ای که کمترین آسیب را به سود شرکت ها به هلدینگ وارد کند. وی همچنین در بحث تضمین های مورد نیاز، از شرکت های زیرمجموعه خواست که تا حد ممکن تلاش کنند تا از محل دارایی شان، تضمین های مورد نیاز خود را تامین کنند.

در ادامه این جلسه، سید علیرضا میرنیا، عضو هیأت مدیره و معاون امور اقتصادی هلدینگ آتیه صبا، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و شرکت ها با مجموعه ای از محدودیت ها و ریسک ها دست به گریبان هستند، مجموعه ای از ریسک هایی که شرکت ها در شرایط امروز کشور مواجه هستند را برشمرد و تاکید کرد که در سال ۱۴۰۱ شرکت های ما باید در سایه این ریسک ها و با در نظر گرفتن آنها بتوانند مدل سازی کرده و این موارد را در برنامه و بودجه شرکت های خود در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰، از طریق مدل سازی نقدینگی، تحلیل نقدینگی در بودجه شرکت های زیرمجموعه صورت گرفت و بطور دقیق مشخص شد که نقدینگی شرکت ها به چه مصارفی رسیده، گفت: حال بدنبال آن هستیم که یک مرحله جلوتر حرکت کنیم و از تحلیل نقدینگی به سمت سنجش بهره وری در شرکت ها برسیم. میرنیا افزود: در ماه های پایانی سال گذشته و با همکاری شرکت های زیرمجموعه، فرصت های سرمایه گذاری بسیاری شناسایی شد و از سوی دیگر با در نظر گرفتن ریسک هایی که به آن اشاره شد، ما بر آن هستیم که بهره وری را در شرکت ها افزایش بدهیم و لذا در شش ماه اول سال جاری در برنامه و بودجه شرکت ها سنجش بهره وری را در دستور کار داریم و ان شاء الله به سمتی حرکت کنیم که بهره وری در شرکت ها را معیار پایش عملکرد آنها قرار دهیم.

در ادامه جلسه دکتر نرگس یزدانیان، معاون نظارت بر شرکت های هلدینگ آتیه صبا نیز از رتبه بندی مدیران شرکت های تابعه براساس یک سری شاخص های مصوب خبر داد و گفت: در نشست تخصصی ارزیابی عملکرد که به زودی برگزار خواهد شد، جزییات این رتبه بندی ارائه خواهد شد. وی همچنین با اشاره به جدول زمان بندی مجامع ابلاغ شده از مدیران عامل شرکت ها خواست که تا حد امکان به زمانبندی جدول فوق پایبند بمانند و از بروز هرگونه تاخیر در برگزاری جلسات مجامع شرکت ها اکیداً خودداری کنند. همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکت ها به بیان نظرات، دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند و بر ضرورت هم افزایی شرکت ها از طریق استفاده حداکثری از ظرفیت های همکاری بین شرکتی تاکید کردند و در این زمینه پیشنهاداتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.