لزوم ایجاد تعامل با بخش خصوصی و آژانسهای مسافرتی برای گارانتی هتل ها در فصول کم درآمد

محمدرضا پوینده مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی در دیداری که روز گذشته (دوشنبه) با مدیران گروه شرق هتلهای ایرانگردی و جهانگردی داشت مطرح کرد: از راهکار مناسب برای افزایش ضریب اشغال هتل های گروه شرق تعامل با بخش خصوصی و آژانسهای مسافرتی بهمنظور ایجاد بستری برای گارانتی هتلها توسط این مجموعهها در فصول کم گردشگر است.
بهگزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روابط عمومی گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی؛ پوینده با اشاره بهاینکه دیاگرام ضریب اشغال هتل سمنان در دهه گذشته تغییرات قابل توجهی نداشته است افزود: لازم است مدیران هتل های شرق برنامه مشخصی برای بازاریابی و کاهش فاصله صف و ستاد داشته باشند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حفظ مشتریان ثابت خود از طریق باشگاه مشتریان اعمال تخفیف و .. برنامهریزی کنید.
رجبعلی خسروآبادی رئیس هیأت مدیره نیز با اشاره به لزوم مدیریت هزینههای تهیه غذا در هتلها تصریح کرد: برون سپاری رستورانهای هتل های شرق راه چاره کاهش هزینههای تحمیلی و سودآوری برای این مجموعه است.
محمدمهدی کردان مدیر هتل جهانگردی سمنان و رئیس جامعه هتلداران استان سمنان نیز بیان کرد: افزایش نامتعارف دستمزدها و حامل های انرژی از دیگر عوامل کاهش درآمد برای هتل جهانگردی سمنان است که از طریق خرید متمرکز مواد اولیه غذایی برای هتل های استان میتوان بخشی از این هزینه را جبران کرد.
وی همچنین ادامه داد: زمین بایری تحت مالکیت هتل جهانگردی سمنان و درجوار این مجموعه میباشد و اخیرا درخواست تبدیل این فضا به زمین تنیس از سوی سرمایه گذار مطرح شده است.
کردان همچنین گفت: از نیمه دوم سال ۹۹ موفق به عقد قرارداد با گروه فیلم برداری سلمان فارسی برای ارائه خدمات اقامتی به این گروه در هتل بسطام شدیم و این همکاری تا یک ماه آتی به همراه ارائه خدمات پذیرایی ادامه دارد و علاوه بر آن روزانه ۴۵ پرس غذا به شرکت آلومینای ایران از مجموعه بسطام ارسال میشود.
جواد شکیبازاده مدیر هتل جهانگردی شاهرود همچنین گفت: توسعه، بازسازی و مرمت از نیازهای اساسی هتل جهانگردی شاهرود برای رسیدن به سود قابل قبول میباشد.
مجتبی رمضانیان مدیر هتل جهانگردی دامغان نیز خاطرنشان کرد: بسته شدن ورودی شهر دامغان از دو طرف و کاهش گردشگرن خارجی که عمده جامعه هدف هتل دامغان هستند از دلایل کاهش درآمد این مجموعه است.
علی مختاری معاون مالی اداری نیز با اشاره به لزوم کاهش مطالبات و افزایش هم افزایی هتلهای گروه برای ارتقای مجموعه ایرانگردی اظهار کرد: کاهش فاصله بین مطالبات و بدهیها از ضروریاتی است که مدیران باید برای تحقق آن تلاش کنند.
علی کاظمی معاون اجرایی شرکت نیز با بیان اینکه بسیاری از هتلهای ایرانگردی در زمینه خدماتی سودده هستند ولی هزینههای سرسام آور رستورانهاموجب زیانشان میشود اذعان داشت: وزارت میراث درخصوص افزایش نرخ غذای هتلها جامعه هتلداری را منع کرده از طرفی با افزایش نرخ مهمانان جامعه هدف هتل نیز توان پرداخت نرخ غذای بالا را ندارندلذا برون سپاری رستوران های گروه شرق و مدیریت هزینه هاراه حل خروج از زیان است.
علی رادمند معاون توسعه و سرمایهگذاری شرکت نیز در ادامه بیان کرد: ما در واحد سرمایه گذاری با اخذ مستقیم نرخ تخفیفات از مدیران هتلها بروکراسی های اداری را کاهش دادیم و با استناد بر نرخ های اعلام شده توسط مدیران قرارداد سازمانیها تنظیم کردیم لذا ضروری است تا مدیران بر نرخهای اعمالی خودشان پایبند باشند تا اعتماد آژانسها و مشتریها از برند ایرانگردی سلب نشود.
عباس پالیزبان مدیر حقوقی دفتر مرکزی نیز درادامه بیان کرد: مدیران هتلها از طریق ایجاد تعاملات اداری با ارگانهای دولتی استان خود میتوانند در تسریع فرایند دعاوی، به واحد حقوقی کمک کنند.
وی همچنین اذعان داشت: در حال حاضرنیز درپی اخذ سند تک برگ برای هتل جهانگردی شاهرود هستیم.