1

اجرای طرح پایش، ساماندهی، بهبود و نظارت در راستای ارتقاء سطح ایمنی در شرکت‌ها و شعب انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران عامل شرکت‌های تابعه در پیشبرد اهداف طرح پایش، ساماندهی، بهبود و نظارت معاونت عملیات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، حمیدرضا کیامنفرد مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران عامل شرکت‌های تابعه که با حضور نبی اله رجب زاده سرپرست معاونت عملیات و امور گمرکی، حمیدرضا یعقوبی آوینی مدیر حوزه مدیر عامل، مقصود صدری مدیر اجرایی و امور گمرکی، محمد میرزایی رییس HSE ،  محمد ابراهیم اکبردوست کارشناس عملیات برگزار شد، بر توجه ویژه مدیران در پیشبرد اهداف طرح پایش، ساماندهی، بهبود و نظارت معاونت عملیات تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر لزوم رعایت شاخص های HSE  در راستای ارتقای سطح ایمنی در شرکت ها و شعب تابعه بر اساس تکالیف مقرر شده در مجمع عمومی، گفت: عدم تقویت زیرساخت های حوزه HSE  در سنوات گذشته و فاصله گیری از استانداردهای داخلی و بین المللی در زمینه ایمنی انبارها و نگهداشت کالاها سبب شده تا شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بر اساس سیاست‌گذاری صورت گرفته در سال جدید طرح پایش، ساماندهی، بهبود و نظارت در دستور کار معاونت عملیات قرار دهد.

کیامنفرد با اشاره به حضور نیروی انسانی با دانش و تحصیل‌کرده و آشنا با مفاهیم فعالیت شرکت در راس مدیریت راهبردی شرکت‌های تابعه، افزود: توجه خاص، همکاری و هماهنگی با معاونت عملیات شرکت مرکزی در پیشبرد اهداف این طرح که در راستای صرفه و صلاح شرکت می‌باشد، از سوی مدیران عامل شرکت‌های تابعه صورت پذیرد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن بیان ویژگی های حوزه HSE در کاهش خطرات و ریسک های احتمالی و همچنین افزایش درآمدزایی شرکت‌ها و شعب تابعه، گفت: اثربخشی و کارایی این طرح، مدنظر شرکت مرکزی بوده و حوزه مدیرعامل شرکت مرکزی ناظر بر روند اجرایی این طرح خواهد بود.

در ابتدای این نشست سرپرست معاونت عملیات و امور گمرکی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته و تعریف یک فرآیند جدید به منظور ایجاد فضای پایش، ساماندهی، بهبود و نظارت در این معاونت، گفت: مهندسی مجدد و استاندارد سازی فرآیندهای عملیاتی و توجه به حوزه HSE و ارتقاء سطح ایمنی و آتش نشانی در دستور کار قرار گرفته است.

رجب زاده ادامه داد: ایجاد یک تیم هماهنگ برای این طرح با استفاده از نیروهای متخصص در حوزه های عملیات، HSE، آتش نشانی، تاسیسات و… از شرکت مرکزی و شرکت‌های تابعه استان تهران خواهد بود تا با چک لیست های ارزیابی تهیه شده نسبت به اجرای کامل این طرح اقدام شود.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های تابعه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با ارزیابی مدیران در ارتقاء حوزه HSE، برگزاری دوره های آموزشی اجرائی و اثربخشی، ایجاد فرهنگ عمومی، عارضه یابی در روند عدم اجرای برنامه ها و پروژه، تحقق بودجه پروژه های توسعه ای و زیر ساخت‌های عملیاتی و نگاه ویژه به رویه نگاری پرداختند.