عملکرد گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ شایسته تقدیر است

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ملی :

عملکرد گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ شایسته تقدیر است

مجمع  عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ملی  منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور اکثریت صاحبان سهام برگزار شد و در نهایت این مجموعه توانست سود ۷۶۰ ریالی میان سهامداران تقسیم کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از  اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی،  مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ملی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در روز  شنبه ۲۹ خرداد ماه سال  ۱۴۰۰ در محل سالن کنفرانس گروه صنعتی ملی  به ریاست حسن تاجیک، به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، نرگس یزدانیان و احسان حاجی حسن معمار به عنوان ناظرین اول و دوم مجمع و شهره احمدپور، به عنوان دبیر معرفی شدند.

در ابتدا گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی آگاهان و همکاران قرائت شد.

دکتر تاجیک : عملکرد گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ شایسته تقدیر است

حسن تاجیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه اکثر بنگاه‌ها در سال ۹۹ مشکلات عدیده ای را پشت سر گذاشتند گفت: واقعا آنچه گروه صنعتی ملی در این سال کسب کرده شایسته تقدیر است و امیدواریم با برنامه های تدوین شده و ظرفیت بالای بالقوه نام گروه صنعتی ملی در سال آینده شاهد جهش بزرگتری در این مجموعه باشیم.

وی یکی از اقدامات مثبت در راستای برندینگ کفش ملی را تغییر دکوراسیون کفش ملی دانست و گفت: این موضوع اتفاق مثبتی است که گروه صنعتی ملی در مورد شرکت زیرمجموعه خود پی گیری می کند و  انتظار داریم با کارشناسی همه جانبه  تاثیرات مثبت و منفی احتمالی این موضوع سنجیده شده تا بیشترین  دستاورد از قبل چنین تغییراتی عاید مجموعه شود.

تاجیک همچنین بر لزوم بهینه سازی و تعیین تکلیف دارایی های غیر مولد و مازاد گروه صنعتی ملی تاکید کرد و گفت: در رویکرد توسعه‌ای گروه صنعتی ملی ضروری است به افزایش سودآوری از طریق برنامه ریزی برای این املاک اقدام شود.

دکتر یزدانیان: افزایش سرمایه کفش ملی از بدنه‌ املاک استهلاک ناپذیر صورت می گیرد

نرگس یزدانیان، ناظر اول مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ملی نیز با تشکر از زحمات مدیرعامل این مجموعه گفت: روند عملکرد گروه صنعتی ملی در سال‌های اخیر رو به بهبود بوده است و با شناختی که از  تلاش و توانمندی‌های دکتر نصیری داریم برای سال جاری می‌توانیم انتظار تحقق سود بیشتر و وضعیت نقدینگی بهتر را نیز از گروه صنعتی ملی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحقق افزایش سرمایه در  گروه صنعتی ملی  گفت: در مرحله اول این امر از طریق تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک ناپذیر گروه صنعتی ملی محقق خواهد شد.

حاجی حسن معمار: ارزیابی املاک در دستور کار و پیگیری مستمر است

حاجی حسن معمار در پاسخ به سوال یکی از سهامداران که درباره طولانی شدن زمان ارزش‌گذاری املاک پرسید،گفت: ارزیابی ارزش املاک به دلیل قدیمی بودن املاک و اسناد و مدارک مربوطه و محدودیت های سفرهای استانی در شرایط کرونا و تاخیر و جابجا شدن کارشناسان مربوطه، هنوز محقق نشده است اما پیگیری های جدی در این زمینه درحال انجام است و تلاش می کنیم در اسرع وقت این مورد تعیین تکلیف گردد.

نصیری: افزایش سود آوری گروه صنعتی ملی به رغم شیوع کرونا محقق شد

در ادامه این جلسه علیرضا نصیری، مدیرعامل گروه صنعتی ملی در بیان دستاوردهای گروه صنعتی ملی با اشاره به شیوع ویروس کرونا که در بسیاری از روزها و ساعت‌های پیک با تعطیلی  فروشگاه‌ها تاثیر جدی بر میزان فروش داشت گفت: علیرغم تمام این مشکلات و با وجود آنکه سرانه مصرف کفش ایران و جهان در سال گذشته کاهش یافت اما کفش ملی به عنوان زیرمجموعه گروه صنعتی ملی توانست سهم خود را از بازار ایران افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به افزایش سودآوری گروه صنعتی ملی گفت: خوشبختانه توانستیم معوقات سررسید شده تامین کنندگان را  حدود ۱۲۰ میلیارد تومان کاهش دهیم و همچنین  توانستیم قریب به هفت و نیم میلیاردتومان از  معوقات سال‌های ۹۶تا۹۸ سازمان تامین اجتماعی  و سازمان امور مالیاتی را کاهش دهیم.

نصیری به اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در زنجیره تامین کفش ملی اشاره کرد و گفت:  در مرحله اول از طریق سامانه سککوک توانستیم این اعتبار را  محقق کنیم .

افزایش ۸ برابری مانده موجودی نقدی گروه صنعتی ملی در سال ۹۹

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه مانده موجودی نقدی کفش ملی در سال ۹۸ رقمی معادل ۳۴ میلیارد ریال بوده است گفت: در پایان سال ۹۹ این رقم به ۲۷۲ میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ نمایندگی جدید کفش ملی گفت: با وجود موانع بسیار توانستیم این ۱۰ نمایندگی را در سراسر کشور به زنجیره فروشگاهی کفش ملی اضافه کنیم و از همان ابتدای سال ۹۹ فروشگاه آنلاین کفش ملی را نیز در کمترین زمان ممکن راه اندازی کردیم.

نصیری  همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی با صندوق کارآفرینی خبر داد و گفت: این قرار داد برای تسهیل در ایجاد نمایندگی‌های جدید منعقد شد و  همچنین در این سال توانستیم ضمن راه‌اندازی کمیته ریسک، کمیته مبارزه با پولشویی و سامانهB2B  زنجیره تامین کفش، آموزش های مربوط به آن را نیز  پیش ببریم.

۲۲ ملک کفش ملی برای تجدید ارزیابی معرفی شدند

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مهم سهامداران تجدید ارزیابی املاک گروه صنعتی ملی است، گفت: اکنون ۲۲ ملک شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی برای تجدید ارزیابی معرفی شده اند و در حال طی مراحل کارشناسی و ارزش گذاری هستند.

نصیری با اشاره به افزایش ۴ درصدی خرید امانی از تامین‌کننده های کفش ملی که امکان حفظ نقدینگی را در مجموعه افزایش می‌دهد گفت: در مجموع با وجود افزایش سهم بازار  خرید کفش ملی نیز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشت که نشان‌دهنده افزایش گردش کالایی و تدوین برنامه مدون برای فروش کالاهای رسوبی در این شرکت می باشد.

سرفصل های برخی دستاوردهای دیگر گروه صنعتی ملی که در گزارش مدیرعامل این مجموعه به آن اشاره شد نیز از قرار ذیل است:

  • افتتاح ۱۰ نمایندگی جدید کفش ملی در سطح کشور
  • انجام مطالعات اولیه در خصوص توکنایز کردن فعالیت های شرکت کفش ملی
  • طراحی نقشه فروشگاهی تیپ A (درجه ممتاز)، و تیپ B (درجه ۲) برای فروشگاه های نمونه کفش ملی
  • یکپارچه سازی سامانه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • تصویب چارت سازمانی گروه صنعتی ملی، شرکت کفش ملی و شرکت مدیریت و توسعه ملی
  • ارسال گزارش مطالعاتی و امکانسنجی جهت ایجاد MarketPlace MelliBazar به شرکت آتیه صبا
  • تهیه و بروزرسانی گزارش نهایی ساماندهی و مدیریت فروشگاه های کفش ملی با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

همچنین سرفصلهایی که نصیری در بیان برنامه های آتی گروه صنعتی ملی به آن اشاره کرد نیز از قرار  ذیل است:

  • پیگیری پروژه Marketplace ملی بازار
  • توسعه سامانه B2B زنجیره تأمین کفش
  • افزایش کمپین های فروش آنلاین
  • تحقق برنامه فروش به رقم ریالی ۳.۶۲۵.۲۸۷ میلیون ریال و حجم تعدادی ۲.۴۷۰.۰۰۰
  • مکان یابی بهینه ۲۳فروشگاه
  • ایجاد ۲۵ نمایندگی
  • خرید حق انتفاع از ۱۸ ملک سرقفلی
  • بازسازی فروشگاه های ۴۰ فروشگاه کفش ملی
  • راه اندازی باشگاه مشتریان
  • ادامه جوان سازی برند
  • افزایش تنوع در محصولات

احمدپور:  سود خالص گروه صنعتی ملی نزدیک به ۲ برابر شد

در  ادامه این نشست شهره احمدپور، دبیرمجمع با اشاره به شرایط سخت کرونایی در کشور گفت: دستاوردهای خوب گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ با تلاشهای مدیرعامل گروه، مدیرعامل کفش ملی و شرکت مدیریت و توسعه ملی محقق شد و از این جنبه باید به آنها خداقوت و خسته نباشید گفت.

مدیرمالی گروه صنعتی ملی در بیان عملکرد مالی  این مجموعه در سال ۹۹ تاکید کرد: گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ دارایی های جاری خود را از ۲.۰۷۹.۴۷۳ به ۲.۳۶۲.۵۸۵میلیون ریال افزایش داد.

دبیرمجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ملی درباره سود و زیان گروه صنعتی ملی در سال ۹۹ نیز گفت: خوشبختانه گروه صنعتی ملی از نظر شاخص‌های اقتصادی دستاوردهای خوبی کسب کرده  و  سود انباشته نسبت به سال قبل ۵ برابر گردیده است، همچنین  درآمدهای عملیاتی از رقم ۱.۹۶۱.۵۰۹ میلیون ریال به ۲.۴۸۸.۴۸۵میلیون ریال رسید و شاهد ۲۷ درصد افزایش درآمد عملیاتی و در مقایسه با سال قبل سود خالص شرکت نیز نزدیک به دو برابر شد.

احمدپور همچنین یادآور شد : تمام این توفیقات در حالی حاصل شده است که به دلیل موج‌های ۴ گانه کرونا در کشور، گروه صنعتی ملی بیش از ۷۰ میلیارد تومان فروش قابل محاسبه و قطعی را از دست داده است.

تقسیم سود سهام ۷۶۰ ریالی گروه صنعتی ملی برای سال مالی ۹۹

مدیرامور مالی گروه صنعتی ملی با اشاره به تحقق سود ۲۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی در سال ۹۹  خبر از تقسیم سود ۷۶۰ ریالی گروه به صورت خالص برای هر سهم میان سهامداران داد.

گفتنی است این مجمع با رعایت کامل ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تعداد قابل توجهی از سهامداران  گروه صنعتی ملی توانستند به طور آنلاین و از طریق سایت کفش ملی به نشانی mellishoes.ir در این مجمع حضور یابند و مطالب و سوالات مورد نظر خود را مطرح و پاسخ مجمع را اخذ نمایند.

در پایان مجمع اعضای حقوقی هیات مدیره گروه صنعتی ملی برای مدت ۲ سال آینده و حسابرس و  روزنامه رسمی این مجموعه نیز با تصویب اکثریت سهامداران ابقاء شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.