ارتقاء مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی سهلان

ارتقاء مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی سهلان

با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی سهلان ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران؛ پس از برگزاری نشست مشترک حمیدرضا کیامنفرد مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی سهلان و با پیگیری های صورت گرفته، مجوز زیست محیطی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای منطقه ویژه اقتصادی سهلان ارتقاء یافت.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن اعلام این خبر و قدردانی از حمایت‌های توسعه محور نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از بانیان اصلی شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی سهلان در مجلس هشتم، گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز شروع سازمان مسئولی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، برای اولین بار مجوز زیست محیطی از رده یک به رده سه، ارتقاء یافته است.

کیامنفرد ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان خدوم منطقه ویژه اقتصادی سهلان و با اشاره به برنامه های توسعه ای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این منطقه ویژه اقتصادی، افزود: این ارتقاء رده مجوز زیست محیطی برای صنایع با فناوری پیشرفته (های تک – HighTech) در حوزه های صنایع نساجی، غذایی، کشاورزی، سلولوزی، دارویی و بهداشتی، الکترونیکی، ماشین سازی، فلزی (بدون آبکاری و ریخته گری) و شیمیایی (MIX) در بخش صنعتی صادر شده است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی سهلان از ابتدای سال ۱۳۹۰ به عنوان نقطه عطفی در فعالیت‌های تجاری استان آذربایجان‌شرقی مطرح شده است و از نظر سیاست‌گذاران اقتصادی و برنامه‌ریزان منطقه‌ای نقش مهمی را در زنجیزه حمل‌ونقل بین‌المللی ایفا خواهد نمود، اظهار داشت: این منطقه با ۲۰۵۲ هکتار که فاز اول آن در یکصد هکتار راه اندازی شده است، به جهت وجود موقعیت‌های خاصی که دارد، جزو مناطق طلایی کشور به‌شمار می‌رود و همواره به عنوان قطب پشتیبانی و هاب لجستیکی شمال غربی کشور شناخته می شود.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی سهلان در صنعتی ترین نقطه شمال غرب کشور، ۱۵ کیلومتری شهر صنعتی تبریز و در مسیر جاده ترانزیتی ایران – اروپا قرار گرفته است. این منطقه از دیرباز به سبب واقع شدن در مسیر جاده کهن ابریشم موقعیتی خاص و استراتژیک داشته و مورد توجه دولت‌ها ، بازرگانان و فعالان اقتصادی بوده است. علاوه بر اینکه این منطقه به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود، همجواری و نزدیکی آن با کشورهای عراق و اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان و جمهوری ارمنستان نیز از امتیازات خاص این منطقه به شمار می رود. همچنین وجود صنایع قدرتمند در آذربایجان شرقی و شهر تبریز و آشنایی مردم منطقه با فرهنگ کار و الزامات جامعه صنعتی نیز به عنوان منبع تامین نیروی انسانی کارآمد از ویژگی های این منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.