بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)

بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شرکت انبارهای عمومی و خدمات کمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ آتیه صبا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران؛ «مجتبی توانگر» نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات و «محمد علیپور» نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی و  از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با همراهی «مهرداد جمال ارونقی» معاون فنی گمرک ایران، ضمن بازدید از انبارها و فضاهای عملیاتی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) با «علیرضا کاشف زاده» سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی(ره) دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین مرتبط با نحوه ترخیص کالاها از محوطه های گمرک، افزود: نظارت‌ها باید بیشتر از قبل صورت پذیرد و این نظارت منوط به همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه می باشد و و کالاهای متروکه باید از محوطه های عملیاتی گمرکی به انبارهای سازمان اموال تملیکی مننتقل شود. 

نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از انبارها و قدردانی از نحوه ورود و ترخیص کالاهای مرتبط با سلامت مردم، گفت: انبارهای گمرکات محلی برای رسوب کالاهای متروکه نمی باشد لذا ورود و خروج کالا به طور مستمر باید صورت پذیرد و ما عملکرد دستگاه های مربوطه را در رابطه با تعیین و تکلیف این کالاها پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه این بازدید معاون فنی گمرک ایران با بیان نحوه روند خروج و ترخیص کالاهای سلامت محور، گفت: کالاهای بدون ثبت سفارش و مجوزهای قانونی در انبارهای گمرکات اجرایی رسوب کرده و همین امر سبب دپوی کالاها می‌گردد. گمرک ایران این آمادگی را دارد تا  سایر اقلام به‌جز اقلام کرونایی که نیازمند مجوز وزارت بهداشت می‌باشند، به‌صورت حمل یکسره ترخیص شود.

همچنین سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی(ره) با اشاره به بازدید مقامات قضایی و بازرسی کل کشور از مجموعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) در ارتباط با رسوب کالاهای فاقد مجوز و کالاهای متروکه، گفت: هنوز اقدام عملی برای برون رفت کالاهای متروکه از سوی سازمان اموال تملیکی از این مجموعه صورت نپذیرفته است .

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.