بسیج معنای واقعی “خدمت” است/ انقلابی و بسیجی بودن در دوران امروز دشوارتر از ابتدای انقلاب است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گردهمایی بسیج عنوان کرد:

بسیج معنای واقعی “خدمت” است/ انقلابی و بسیجی بودن در دوران امروز دشوارتر از ابتدای انقلاب است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وظیفه بسیج به معنای واقعی کلمه “خدمت” و هدف آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ آتیه صبا به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمد اسکندری در گردهمایی بسیجیان صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق، که با حضور فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: وظیفه اصلی بسیج به معنای واقعی کلمه خدمت و هدف آن نیز حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

اسکندری افزود: امروز هرچه از پیروزی انقلاب می‌گذرد مسئله “استقامت” پررنگ‌تر می‌شود؛ همانگونه که در صدر اسلام و پس از رحلت حضرت رسول(ص)، علوی ماندن، حسنی و حسینی ماندن بسیار دشوار شده بود، اکنون نیز پس از بیش از چهل سال، انقلابی ماندن و استقامت در این مسیر امری دشوار است.

خدمات بسیج باید با محور بصیرت باشد

وی با بیان اینکه «معتقدم خدمت بسیج، خدمت در راه حق است»، اظهار داشت: البته این خدمت باید با محور بصیرت انجام شود و خدمت شایسته نام و عنوان بسیج، بدون ولایت‌پذیری و تعهد و اعتقاد به ولایت‌فقیه امکان پذیر نیست.

اسکندری، بسیجی بودن را به نقش آفرینی حضرت ابوالفضل(ع) برای امام حسین(ع) و همچنین نقش شهید سردار سلیمانی برای مقام معظم رهبری تشبیه کرد و گفت: بسیجی بودن به این معناست که هر جا ولایت‌فقیه تشخیص داد در همان زمان و مکان، بسیج به نقش‌آفرینی و خدمت بپردازد.

ضرورت ادامه و تقویت برنامه‌های بصیرت افزایی

او مهم ترین جهاد عصر حاضر را «جهاد انتظار» دانست و با تاکید بر اینکه انتظار یکی از سخت ترین انواع جهاد است، گفت: ما امروز نیازمند استقامت هستیم و پیش نیاز استقامت بصیرت است.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت‌های بسیج صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه بصیرت افزایی بر ادامه و تقویت این اقدام تاکید کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بسیج را یکی از بازوهای مهم و قدرتمند جمهوری اسلامی نامید و عنوان کرد: آنچه در انقلاب اسلامی و خط مقاومت در منطقه اهمیت دارد و انقلاب ایران و محور مقاومت را در منطقه حفظ و تقویت کرده بسیج و سازمان های مشابه آن است.

اسکندری با بیان اینکه بسیج با ابتکار داهیانه حضرت امام(ره) شکل گرفت و با تدابیر مقام معظم رهبری، در دوران حاضر به یک نهاد قدرتمند و بازویی مردمی و نیرومند برای انقلاب اسلامی تبدیل شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم فرهنگ بسیج و محور مقاومت، خدمت به دین و کشور است. بسیج باید به عنوان بازوی مردمی سپاه در مسیر خدمت به مردم و انقلاب گام بردارد و به حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بسیجیان در همه ابعاد جهاد به اقتضای زمان خود، موفق عمل کنند، گفت: کارهای خوبی در حوزه بسیج صندوق بازنشستگی انجام شده است که به خصوص در حوزه بصیرت افزایی و تبیین اهداف، کارکردها و وظایف بسیج و همچنین کمک‌های مومنانه که از ابتکارات ارزشمند مقام معظم رهبری است، باید ادامه یافته و تقویت شود.

بسیجی بودن را از خودمان شروع کنیم

اسکندری با تاکید بر اینکه بسیج باید از همه ظرفیت ها و سرمایه‌ها به شکل بهینه و درست استفاده کند گفت: ما باید بسیجی بودن و بسیجی زندگی کردن را از خودمان شروع کنیم، باید روحیه بسیجی داشته باشیم و بسیجی زندگی و کار کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به پایان همه‌گیری کرونا و ایجاد امکان استفاده از برکات زیارت مشهد شهدای دفاع مقدس گفت: پیش از کرونا کاروان های راهیان نور برپا می‌شد که به تقویت روحیه و دیدگاه بسیجی و ترویج فرهنگ دفاع و شهادت کمک قابل توجهی می‌کرد؛ امیدوارم با پایان کرونا و برگزاری دوباره اردوهای راهیان نور بتوانیم در این زمینه گام جدی برداریم و از برکات این سفر معنوی بهره‌مند شویم.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری نشست‌های تبیین خاطرات ایثارگران و خانواده شهدا و همچنین بسیجیان، در کنار نشست های دوره‌ای و تبیینی بسیج در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به آن توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فارغ از خط کشی ها و جناح بندی های معمول، همه کارکنان، خود را عضو بسیج بدانند و در کنار نقش‌آفرینیِ تشکیلاتی و سازمانی، زندگی و اخلاق بسیجی نیز ترویج شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.