تلاش برای احیای برند پیچک در بازار پایدار داخلی صنایع غذایی

مدیرعامل شرکت پیچک عنوان کرد:

تلاش برای احیای برند پیچک در بازار پایدار داخلی صنایع غذایی

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی پیچک گفت:  به دنبال احیای برندهای از دست رفته و رسیدن به سهم واقعی شرکت از بازار پایدار داخلی صنایع غذایی کشور و  ورود معنادار به بازار هدف خارج از کشور هستیم.

هادی اکبرپور در گفتگو با روابط عمومی آتیه صبا ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه تولیدات کنسروی در صنعت غذایی اظهار داشت: این شرکت در گذشته صادرکننده برتر سبزیجات منجمد به روش IQFبه آمریکا و اروپا، اولین تولیدکننده همبرگر صنعتی کشور در دهه ۶۰ با برند رابو، تولید کننده کنسرو ماهی بعنوان دومین تولیدکننده برتر کشور و جزو اولین شرکت های تولیدکننده خیارشور، ترشیجات و چاشنی جات در کشور بوده و برندهای مطرح امروز بازار در گذشته محصولات خود را در این شرکت تولید و برند خود را در بازار تثبیت کرده و سپس به ساخت واحد تولیدی اقدام نموده اند.

وی با اشاره به امکان تولید حدود ۱۰ هزار تُن محصولات کنسروی در سال اظهار داشت: برندهای تحت مالکیت شرکت پیچک اعم از پیچک، رانوش، حامد و رابو و در حال حاضر تولید کنسرو تون ماهی، انواع سس های گرم و سرد، کمپوت ، ترشیجات و شوریجات،کنسر نخود فرنگی، لوبیا و لوبیا با قارچ و کنسرو رب گوجه فرنگی در شرکت جریان داشته و با تلاش هایی که در زمینه نوسازی و بهسازی زیر ساخت های شرکت انجام گرفته است، آمادگی تأمین سفارشات سازمان ها و فروشگاه های زنجیره ای و سایر جامعه هدف را داریم.

اکبرپور خاطرنشان کرد: یکی از موانع جدی شرکت داشتن بدهی های معوقه لااقل ۵ ساله به اداره دارایی و اداره تأمین اجتماعی بوده است. این معظل در سال های گذشته منجر به بازداشت حساب های شرکت و اعضای هیأت مدیره شده است. به همین منظور با پرداخت حدود ۲۰ میلیارد ریال به ادارات مذکور این مانع بزرگ را که مانع فعالیت و توقف تولید شرکت بود رفع کردیم. همچنین با پیگیری های صورت گرفته و حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری شهرستان شهریار بسیاری از مشکلات مطرح و چاره اندیشی گردید.

اکبر پور با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی افزود: با توجه به این که شرکت در ۵ سال اخیر به دلایل متعدد دچار چالش های جدی و موانع بزرگی بوده است، لذا با توجه به اهمیت موضوع بررسی، عارضه یابی و آسیب شناسی واحدهای مختلف شرکت اعم از نحوه عملکرد واحد های خرید، تولید و تنوع محصولات، بازاریابی و فروش و به منظور تدوین یک برنامه راهبردی جامع و عملیاتی خصوصاً در حوزه تولید و فروش با هدف برون رفت از مشکلات  موجود شرکت، با تشکیل کارگروه های تخصصی و بهره گیری از نظرات مدیران، مشاوران و کارشناسان پی گیری های لازم با قید فوریت در دست اقدام است.

وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت هدف گذاری برای تحقق تولید با کیفیت و متنوع، چشم انداز شرکت را مثبت پیش بینی کرده و اظهار داشت: با تمام توان به دنبال استیفای حقوق از دست رفته شرکت هستیم و  برای وصول مطالبات سنواتی شرکت با جدیت وارد عمل شده ایم و در گام اول به دنبال احیای برندهای از دست رفته و رسیدن به سهم واقعی شرکت از بازار پایدار داخلی صنایع غذایی کشور و در گام دوم به دنبال ورود معنادار به بازار هدف خارج از کشور هستیم.

گفتنی است شرکت پیچک وابسته به هلدینگ آتیه صبا در سال ۱۳۴۸ به صورت سهامی خاص تأسیس و از سال۱۳۷۲ به سهامی عام تغییر ماهیت یافته است. مرکز اصلی شرکت شهرستان شهریار شهرک امیریه می باشد و از دهه ۷۰ جزو شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و سهام آن از طریق سازمان بورس عرضه و معامله شده است اما در حال حاضر به دلایل متعدد در بورس فعالیت ندارد و این شرکت مجدداً  به دنبال انجام فرآیند پذیرش و همچنین فراهم ساختن شرایط ارائه سهام شرکت با قابلیت معامله در فرابورس است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.