عرضه شیر پگاه با قیمت ویژه حمایتی

عرضه شیر پگاه با قیمت ویژه حمایتی

شرکت صنایع شیر ایران در اقدامی مؤثر، بطری ۹۴۶ گرمی شیر پرچرب ۳.۲درصد خود را با قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روبط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، بطری شیر پرچرب ۳.۲درصدی ESL خود را از ۳۱ اردیبهشت‌ماه نسبت به هفته قبل از آن، ۷ هزار تومان ارزانتر به مصرف‌کننده عرضه کرد.

بنابر این گزارش، پگاه روی بسته‌بندی‌های جدید شیر عرضه شده در این تاریخ، عبارت «قیمت ویژه حمایتی» درج کرده است که نشان می‌دهد این شرکت تلاش دارد تا با کاهش قیمت بطری شیر پاستوریزه خود، علاوه‌بر حمایت از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و جلوگیری از خروج لبنیات از سفره شهروندان، در بازار گران شده کنونی به رقابت با دیگر رقبای لبنی خود پرداخته و سهم خود را از فروش و سبد مصرفی مردم از دست ندهد.

شرکت‌های لبنی پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و به‌دنبال آن افزایش قیمت هر کیلوگرم شیرخام به ۱۲ هزار تومان و گران شدن نهاده‌های دام، از ۲۲ اردیبهشت‌ماه اجازه پیدا کردند تا قیمت نهایی محصولات و فرآورده‌های لبنی خود را تا صد درصد افزایش دهند و چنین نیز کردند.

در پی افزایش قیمت‌ها، پگاه هر بطری شیر ۹۴۶ گرمی ESL با ۳.۲درصد چربی را به قیمت ۲۷ هزار تومان روانه بازار کرد اما این عرضه پس از حدود ۱۰ روز با کاهش قیمت ۷ هزار تومانی همراه شد و از امروز این بطری شیر به قیمت تولیدکننده ۱۵۹۱۷ تومان و قیمت مصرف‌کننده ۲۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان  قرار گرفت.

در همین حال قیمت درج شده روی هر بطری شیر پرچرب با چربی ۳درصد در برند کاله ۲۶ هزار تومان، در برند رامک ۲۵ هزار تومان و در برند میهن ۲۳ هزار تومان است.

انتظار می‌رود در شرایطی که قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده و باتوجه به پایین بودن قدرت خرید مردم، برخی از این کالاها به‌تدریج از سفره خانوار کم و درنهایت حذف خواهد شد، این اقدام پگاه در صورت تداوم و استمرار بتواند علاوه‌بر حفظ لبنیات در سبد مصرفی خانوار، کمبود دیگر نیازهای بدن را با توزیع مناسب این فرآورده‌ها جبران کند.

پیشنهاد می‌شود دیگر شرکت‌های لبنی نیز با تأسی از این تصمیم حمایتی پگاه، تا حد ممکن قیمت‌ها را با شرایط سفره خانوار هماهنگ کرده و علاوه‌بر شیر، پنیر مصرفی روزانه یا همان پنیر UF400 گرمی نسبتا چرب که سهم بالایی از سبد خانوار دارد را نیز با قیمت مناسب‌تری در اختیار شهروندان قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.