صرفه جویی سالانه سی میلیارد ریالی با مصرف کائولن داخلی

مدیرعامل شرکت آپادانا سرام در راستای بومی سازی تولید خبر داد:

صرفه جویی سالانه سی میلیارد ریالی با مصرف کائولن داخلی

مهرزاد پورکریم، مدیرعامل شرکت آپادانا سرام از جایگزینی کائولن وارداتی با کائولن تولید داخل و صرفه جویی سی میلیارد ریالی سالانه ناشی از آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، در بازدید دکتر اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و دکتر تاجیک مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و هیات همراه از کارخانه آپاداناسرام، مهرزاد پورکریم مدیرعامل شرکت آپادانا سرام ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت آپادانا سرام از افزایش ۲۱ درصدی تولید و ۵۲ درصدی فروش نسبت به بودجه و همچنین اجرای پروژه های بنیادی همچون راه اندازی پرس ۲ ،  اورهال پرس ۳ ، اسپری ۳ و سورت ۱۶ خبر داد. وی اذعان کرد با عنایت به تحصیل سود عملیاتی در سال۱۴۰۰ ، در بودجه سال جاری برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ شاهد دستیابی به سود خالص در کل دوران فعالیت شرکت آپاداناسرام خواهیم بود که تحقق این امر نوید بخش آینده ای روشن برای شرکت خواهد بود. وی افزود: به همت کارشناسان شرکت آپادانا سرام و در راستای بومی سازی تولید، مصرف کائولن kn 83  که تا قبل از این از کشور اوکراین وارد می شد و ضمن ارز بری به دلیل شرایط فعلی کشور اوکراین، کمیاب شده بود با کائولن داخلی جایگزین گردید. وی با اشاره به اینکه میزان کائولن مصرفی شرکت حدود ۵۰ تن در ماه است، خاطرنشان کرد که این اقدام منجر به صرفه جویی سالیانه رقمی بالغ بر سی میلیارد ریال برای شرکت آپادانا سرام خواهد شد.

مدیرعامل آپادانا سرام خاطرنشان کرد: موضوع جایگزینی کائولن وارداتی با کائولن داخلی از جمله اقدامات دانش بنیان بود که در بازدید دکتر اسکندری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از شرکت آپادانا سرام مورد تشویق قرار گرفت و ایشان ضمن تشکر از عوامل ذیربط خواستار تداوم این روند در سطح شرکت آپادانا سرام شدند. لازم به توضیح است کائولن از جمله مواد معدنی است که در تولید کاشی و سرامیک کاربرد دارد. در این بازدید دکتر تاجیک مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا نیز ضمن تائید موفقیت های حاصل شده در حوزه تولید در شرکت آپاداناسرام خاطرنشان کرد که رویه های فروش در جهت شفاف سازی امور در شرکت آپادانا سرام اصلاح گردیده است و تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.