نظارت دوره ای بر پرونده های حقوقی هلدینگ و شرکت های تابعه با حضور مدیر کل محترم حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

نظارت دوره ای بر پرونده های حقوقی هلدینگ و شرکت های تابعه با حضور مدیر کل محترم حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دکتر حسن تاجیک مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در جلسه نظارت دوره ای بر پرونده های حقوقی هلدینگ آتیه صبا و شرکت های تابعه بر اهمیت اشراف مدیران بر مباحث حقوقی شرکت ها در مجموعه صندوق های بازنشستگی تاکید کرد و آن را عاملی موثر در پیشگیری از ایجاد و انباشت پرونده های حقوقی خرد و کلان دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، این جلسه با حضور سرکار خانم دکتر داوری، مدیر کل محترم حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جناب آقای دکتر اوقانی، مدیر کل محترم حقوقی و امور املاک صندوق بازنشستگی کشوری، جناب آقای دکتر تاجیک مدیرعامل محترم شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، سرکار خانم خلج امیرحسینی مدیر محترم حقوقی و قراردادهای آتیه صبا، جناب آقای دکتر سجادی عضو محترم شورای حقوقی آتیه صبا و جمعی از مدیران حقوقی شرکت های تابعه برگزار شد.

در ابتدا دکتر تاجیک با اشاره به اینکه مشورت های گروه حقوقی ضمن دانش افزایی، باعث کاهش بروز خطا در نظام تصمیم گیری هلدینگ و شرکت های تابعه می شود، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اشراف کافی به فرآیند مباحث حقوقی در شرکت ها نیاز مبرم و جدی به مشاوره های حقوقی داریم. وی افزود: در یک سال گذشته با کمک های گروه حقوقی عمده دعاوی مطروحه در مجموعه هلدینگ آتیه صبا در مسیر درست خود حرکت نموده و عمده آراء به نفع مجموعه آتیه صبا صادر شده است. وی با اشاره به آخرین اقدام شورای حقوقی آتیه صبا، از توقف اجراییه ثبتی ۲۰ میلیون دلاری خبر داد و آن را یک دستاورد مهم برای هلدینگ آتیه صبا عنوان کرد.

دکتر حسن تاجیک مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس شورای حقوقی هلدینگ آتیه صبا به اهتمامی که در تشکیل شورای حقوقی به عنوان یک نهاد مشورتی متشکل از اساتید بنام و برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در مجموعه آتیه صبا توسط مدیر حقوقی هلدینگ سرکارخانم امیرحسینی و همین طور در مجموعه حقوقی صندوق بازنشستگی صورت گرفته، اشاره کرد و بر ضرورت و اولویت دادن به تشکیل شورای حقوقی در شرکت های تابعه هلدینگ آتیه صبا تاکید کرد و افزود: این اهتمام باید در شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا نیز بوجود بیاید. وی با اشاره به اینکه شورای حقوقی آتیه صبا ظرفیت مناسبی برای مشورت به شرکت های زیرمجموعه دارد، تاکید کرد که این ظرفیت به بهترین شکل در شرکت های زیرمجموعه بکار گرفته شود تا هم از ایجاد پرونده های حقوقی جدید در شرکت ها جلوگیری شود و به مرور تعداد پرونده های شکل گرفته کاهش یافته و به تبع آن مطالبات باقیمانده وصول شده و منابع حاصل به نفع بازنشستگان معزز که ذینفعان اصلی صندوق بازنشستگی هستند، مجدداً سرمایه گذاری شده و از سوی دیگر به کاهش بندهای گزارش های حسابرسی که عمدتاً مربوط به مباحث حقوقی است، منجر شود.

در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر داوری، مدیر کل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از حضور در هلدینگ های صندوق بازنشستگی را انجام معاضدت حقوقی از بابت امکاناتی که در وزارتخانه فراهم است، عنوان کرد و افزود از این طریق هزینه های دادرسی و حق الوکاله ای تحمیلی به شرکت ها کاهش یافته و امکان رسیدن به راه حل های بینابینی برای هلدینگ ها و شرکت های تابعه فراهم خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تجربیات ارزشمند حقوقی در وزارتخانه وجود داشته که کمتر به هلدینگ ها و شرکت ها منتقل شده، خاطرنشان کرد ما در وزارتخانه سعی کردیم از این ظرفیت ها در جهت هم افزایی بیشتر در جهت حصول منافع ذینفعان اصلی صندوق های بازنشستگی استفاده کنیم.

در ادامه نشست سرکار خانم امیرحسینی مدیر حقوقی و قراردادهای هلدینگ آتیه صبا گزارش مشروح و کاملی از اهم پرونده های حقوقی آتیه صبا ارائه نمود. وی براساس آخرین گزارشگیری که از سامانه حقوقی صندوق صورت گرفته، تعداد پرونده های حقوقی هلدینگ آتیه صبا و شرکت های زیرمجموعه را ۲۱۶۵ پرونده اعم از کیفری و حقوقی برشمرد.

در ادامه مدیران حقوقی شرکت های تابعه آتیه صبا نیز به ارائه گزارش هایی از پرونده های حقوقی شرکت های متبوع خود و شرح اقدامات صورت گرفته در مورد پرونده های مذکور پرداخته و سوالات خود را مطرح کردند.

در انتهای جلسه دکتر اوقانی، مدیر کل حقوقی و امور املاک صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه شورای حقوقی آتیه صبا یکی از نقاط قوت این هلدینگ است، بر لزوم آموزش های حقوقی و رعایت بهداشت حقوقی در شرکت ها و ضرورت احساس نیاز به بهداشت حقوقی در شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.