ساماندهی و سرمایه گذاری در گمرکات باشماق و سنندج با هدف توسعه سهم بازار و افزایش بازده سودهی

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از برنامه این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد

ساماندهی و سرمایه گذاری در گمرکات باشماق و سنندج با هدف توسعه سهم بازار و افزایش بازده سودهی

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در صدر هیأتی و در راستای قرارداد دوجانبه با گمرک ج.ا.ا. و با هدف بررسی و ارزیابی توسعه فعالیت های گمرکی در گمرک مرزی باشماق و گمرک سنندج به استان کردستان سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، حمیدرضا کیامنفرد نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و اسماعیل خلیلی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد این شرکت در راستای قرارداد دوجانبه با گمرک ج.ا.ا. و با هدف بررسی و ارزیابی توسعه فعالیت های گمرکی در گمرک مرزی باشماق و گمرک سنندج به استان کردستان سفر کرده و ضمن بازدید از محوطه های عملیاتی و زیرساخت‌ها و امکانات موجود در این گمرکات و رویه های گمرکی در این گمرکات، در دیدار و نشست مشترک با بهمن مرادنیا استاندار، خالد جعفری معاون اقتصادی استانداری، محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کردستان، احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ج.ا.ا، بختیار رحمانی‌پور ناظر گمرکات استان کردستان، درباره حضور شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرکات باشماق و سنندج گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست، جعفری معاون اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به سابقه و قدمت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان امین گمرک و دستگاه حاکمیتی کشور، گفت: مشکلات زیادی در مرز باشماق وجود دارد که استانداری به دنبال ساماندهی و سازماندهی این گمرک مرزی است و شرکت انبارهای عمومی ایران با یک برنامه ریزی منسجم، توانایی رفع این مشکلات و ساماندهی این گمرک را دارد.

ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان برگزاری مناقصه قانونی گمرک و انتخاب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا در گمرکات کشور، گفت: همکاری استراتژی گمرک و انبارهای عمومی قدمت ۶۰ ساله ای را دارد و ما به دنبال حل مشکلات و ساماندهی گمرکات مرزی کشوری هستیم که با حمایت استانداری کردستان و  اقدامات برنامه ریزی شده توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، انشاالله تحول اساسی در گمرک باشماق ایجاد خواهد شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر رعایت و اجرای مفاد قرارداد دو جانبه با گمرک ایران از سوی این شرکت، اظهار داشت: این شرکت برنامه ریزی خود را برای استقرار در گمرکات جدید مندرج در متن قرارداد، آغاز کرده است. همچنین هیات مدیره شرکت همواره بر کسب رضایت ذینفعان برون سازمانی خود بالاخص گمرک به عنوان کارفرما و صاحبان کالا به عنوان مشتریان اصلی شرکت اهتمام ویژه ای داشته است.

کیامنفرد با تشریح سرمایه گذرای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بر اساس هزینه – فایده و صرفه و صلاح این شرکت، گفت: کمیته ای با هدف نحوه استقرار در گمرکات مورد اشاره از منظر بررسی امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عملیاتی، نیروهای عملیاتی و انتظامات و… در این شرکت تشکیل گردیده است.

مدیرعامل انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران افزود: این شرکت برنامه دارد تا پایان سال جاری در گمرکات باشماق و سنندج استقرار یافته و نسبت به ساماندهی و سرمایه گذاری در این گمرکات با هدف توسعه سهم بازار و افزایش بازده سودهی شرکت اقدام نماید.

همچنین در این نشست، خلیلی معاون توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با ماهیت عام المنفعه در تامین حقوق بازنشستگان کشوری می باشد که صرفه و صلاح در این شرکت اهمیت ویژه ای دارد، گفت: هیات مدیره موظف است تا از حقوق صاحبان سهام یعنی بازنشستگان کشوری دفاع نماید.

شایان ذکر است، در حاشیه این نشست، دو جلسه مشترک با هدف بررسی جزئیات پیش نویس قرارداد حضور در گمرک باشماق و سنندج و سرفصل های درآمدی و هزینه ای، نحوه استقرار، سرمایه گذاری و بهره برداری از امکانات و زیرساخت های موجود در این گمرکات فیمابین استانداری و راهداری استان کردستان، گمرک ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات ایران برگزار گردید.

همچنین مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و هیأت همراه از محوطه های عملیاتی و زیرساخت‌ها و امکانات موجود در گمرک مرزی باشماق (مریوان) و گمرک سنندج و رویه های موجود گمرکی در این گمرکات، بازدید و با صاحبان کالا گفت و گو کردند.

گفتنی است، آقایان نبی راله رجب زاده سرپرست معاونت عملیات و امور گمرکی، سیامک حسنی مدیر پروژه های توسعه ای، مجید عباسی مدیر حراست، سید محمدرضا میردامادی رئیس امور حقوقی و قراردادها ضمن همراهی مدیرعامل شرکت در این سفر، به بیان مطالب و دیدگاه های اجرایی در حوزه رفع مشکلات و توسعه فعالیت های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرکات باشماق و سنندج پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.