بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در مجموعه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از روند پیشرفت پروژه‌ها شامل طرح پروژه خط تولید کره و سردخانه دو هزار تنی، طرح پرکن ۲۵ کیلوگرم با قابلیت تزریق گاز ازت، طرح میکسر پودری جهت تولید شیر خشک نوزاد، طرح تغلیظ دو مرحله‌ای و افزایش توان تولید شیرخشک، بازدید به عمل آورد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری طی نشستی با حضور عبداله خانی، رییس هیات مدیره هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا، عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران و مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان گفت: تولید محصول سالم و مطمئن برای تمام سنین و آحاد جامعه از بزرگترین دستاوردهای قابل دفاع برند «پگاه» بوده و وجود یک محصول پگاه در خارج از کشور در ویترین فروشگاه های بزرگ باعث ایجاد غرور ملی شده است و همه ما به داشتن چنین هموطنانی افتخار می کنیم. وی محصولات این شرکت را یکی از استراتژیک ترین محصولات در زمینه تغذیه نوزادان عنوان کرد و تأمین شیر خشک نوزاد جهت نوزادان محروم از شیر مادر را یک فعالیت جهادی بزرگ دانست. وی همچنین گفت: تمام اراده این هلدینگ باید بر توسعه منطقی و علمی مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه در ضمینه حذف وابستگی به مواد اولیه خارجی و حذف تحریم ها باشد. وی از تلاش شبانه روزی همکاران در مجموعه صنایع شیر ایران (پگاه) و شرکت پگاه گلپایگان، به جهت خدمتگزاری به بازنشستگان، تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه گلپایگان زادگاه برند « پگاه » و تنها سایت تولید انواع پنیر در شرکت صنایع شیر ایران است، به پتانسیل وجود آب پنیر سننتی منحصر بفرد این شرکت در کشور اشاره نمود و افزود با این محصول و تبدیل آن به پودر WPC میتوان کشور را از ورود مواد اولیه شیر خشک نوزاد بی نیاز کرد. وی افزود: شرکت شیر خشک نوزاد پگاه به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران با ظرفیت تولید    ۲۲ میلیون قوطی شیر خشک نوزاد در سال است و بزرگترین مشکل این شرکت، تأمین مواد اولیه است. وی ابراز امیدواری کرد با توسعه و تکمیل زنجیره تأمین این شرکت و با بومی سازی مواد اولیه و وارد کردن دستگاه های مربوطه این مشکل نیز مرتفع خواهد شد. وی همچنین شیر خشک اسکیم پایه نوزاد تولیدی این شرکت را یکی از محصولات دانش بنیان این مجموعه برشمرد که ۱۵ درصد مواد اولیه تشکیل دهنده شیر خشک نوزادان را تامین می کند.

لازم به ذکر است این طرح‌ ها با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فروردین ماه ۱۴۰۲ کلنگ زنی شده بودند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.