جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خراسان جنوبی در اولویت است

استاندار خراسان جنوبی:

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خراسان جنوبی در اولویت است

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی استان و جلوگیری از خام‌فروشی این ظرفیت‌های منحصر به فرد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حمید ملانوری در دیدار مدیران شرکت صدرمعادن ایرانیان، برخی کانی‌های معدنی این استان را در سطح کشور و حتی دنیا بی‌نظیر خواند و گفت: متاسفانه در حال حاضر، بخش عمده این کانی‌ها به صورت خام و فله‌ای با قیمت بسیار ناچیز از استان خارج می‌شود که باید با برنامه‌ریزی درست، از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

وی از برنامه‌های استان برای جلوگیری از خام‌فروشی ذخایر معدنی گفت و افزود: امیدواریم با هماهنگی و همکاری‌های بین هلدینگ‌های مربوطه و مدیریت حوزه معادن و صنایع همچنین بهره‌برداران معادن استان به زودی شاهد فعالیت‌های بهتر در زمینه بهره‌برداری از معادن و نیز ایجاد واحدهای مرتبط برای جلوگیری از خام‌فروشی معادن باشیم.

در این دیدار درباره موضوع مشارکت و همکاری در زمینه فعال شدن معادن نیمه فعال یا غیرفعال استان خراسان جنوبی بحث و رایزنی شد و مدیران ۲ هلدینگ بزرگ معدنی کشور برای توسعه صنایع فرآوری استان، اعلام آمادگی کردند.

استاندار خراسان جنوبی که برای پیگیری امور استان در پایتخت حضور دارد، در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بهره‌برداری هرچه بهتر از معادن این استان نیز رایزنی کرد.

وی ششم آذر امسال در شورای معادن استان گفت: باید از خام‌فروشی مواد معدنی در استان جلوگیری شود و ممانعت از خام‌فروشی مهمترین دستور کار شورای معادن استان است.

ملانوری افزود: یک ماده معدنی حتی کوچک که می‌تواند در راه تبدیل شدن به مصنوعات پایین دستی، اشتغال و سرمایه فراوانی را ایجاد کند و باعث رشد و رونق اقتصادی شود را در قالب خام‌فروشی با کمترین ارزش ریالی عرضه می‌کنیم.

وی گفت: در راه رسیدن به یک ماده معدنی در تمامی مراحل مطالعه، اکتشاف و استحصال هزینه‌های زیادی می‌شود و حتی آسیب‌هایی برای محیط زیست و منابع طبیعی نیز به همراه دارد اما درست زمانی که برای تبدیل شدن به ثروت آماده می‌شود، آن را در اختیار دیگران قرار می دهیم که این خسارت‌های بسیار بزرگی را متوجه استان می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از کار محوله به شورای معادن استان این است که علاوه بر بررسی مشکلات موجود، برای ارائه مشوق‌های خاص به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برنامه‌های جامعی داشته باشد.خراسان خراسان

وی گفت: مهمترین کاری که باید در شورای معادن استان صورت گیرد، این است که به عنوان یک اتاق فکر و یک قرارگاه عملیاتی بر روی گونه‌های مختلف مواد معدنی کار کند و برای بهره‌برداری هرچه بهتر و ارزش افزوده این کانی‌ها، براساس خرد جمعی برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.