حمایت از افزایش ۳ هزار و پانصد تنی تولید سیمان

در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه سیمان یاسوج مطرح شد:

حمایت از افزایش ۳ هزار و پانصد تنی تولید سیمان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه سیمان یاسوج بر رفع مشکلات این کارخانه تأکید و ابراز امیدواری کرد که ظرف یک ماه آینده مشکلات کارخانه مرتفع شود و برای راه‌اندازی فازهای بعدی خط تولید کارخانه سیمان یاسوج برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روابط عمومی شرکت سیمان یاسوج، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در کارخانه سیمان دشت روم بویراحمد تشکیل شد، اظهار کرد: علیرغم پاره ای مشکلات، کارخانه سیمان یاسوج با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و حتی مازاد بر ظرفیت اسمی نیز تولید دارد که این خبر مسرت بخشی است. وی با اشاره به مشکلات برق، زیرساخت مخابرات و مسائل زیست‌ محیطی در این واحد بزرگ صنعتی استان، تاکید کرد که معاون اقتصادی استانداری با کمک دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آنها در بازه زمانی یک ماهه اقدام کنند.

احمدزاده با اشاره به انجام پروژه‌های بزرگی همچون نهضت ملی مسکن در سطح کشور و نیاز مبرم چنین پروژه هایی به سیمان گفت، صاحبان کارخانه نباید دغدغه فروش محصولات خود را داشته باشند؛ چرا که تولیدات این کارخانه قادرند نیاز به‌ سیمان این پروژه‌ها در سطح استان و کشور را تامین کنند. وی افزود: در صورت راه اندازی پروژه ده‌ هزار واحدی نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه سیمان یاسوج می‌تواند بخش عظیمی از سیمان این پروژه را تهیه کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم، گفت: منطقی است وقتی همه شرایط فراهم است به سمت توسعه کارخانه و راه‌اندازی خطوط جدید که فضای خط تولید سه‌هزار و ۵۰۰ تنی است، برویم.

یاوری پیرا مدیرعامل شرکت سیمان یاسوج نیز با اشاره به اینکه ۹۷ درصد مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه سیمان یاسوج از خود این استان تهیه می شود، افزود: با توجه به بهینه سازی و تعمیرات انجام شده، پیش بینی می شود که ظرفیت تولید کارخانه تا پایان امسال از ۷۰۰ تن به ۸۵۰ تن افزایش یابد. وی همچنین از پیش بینی ظرفیت صادرات ۱۰۰ هزارتنی سیمان تولیدی این کارخانه به کشورهای همسایه خبر دارد.

گفتنی است کارخانه سیمان یاسوج با ظرفیت تولید اسمی روزانه ۷۰۰ تن و سالانه ۲۱۰  هزار تن کلینکر در زمینی به مساحت ۶۳،۵ هکتار در ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج، در منطقه دشتروم در مجاورت جاده یاسوج ـ گچساران واقع شده و از بزرگترین واحد‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می ‌رود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.