پیشرفت ۷۶ درصدی تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)

پیشرفت ۷۶ درصدی تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)

به دنبال انجام تعمیرات اساسی بر روی ۸ پست اسکله در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، توان و ظرفیت اسکله‌های مذکور برای بهره‌گیری در عملیات بندری افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر بیان داشت: پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ تا ۳۴ با بیش از ۷۶ درصد پیشرفت، در مسیر مطلوبی قرار دارد و هم اکنون ۵ پست از اسکله های مذکور در حال بهره برداری بوده و به زودی شاهد بهره‌برداری از ۳ پست باقیمانده این اسکله‌ها خواهیم بود.

دریس در ادامه افزود: این پروژه تعمیراتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با هدف نوسازی، افزایش ظرفیت و تقویت زیرساخت‌های بندری با بهره‌گیری از پیمانکار توانمند و نیروهای زبده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری نقش عمده‌ای در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد، صیانت و تقویت زیرساخت‌های بندری از جمله اسکله‌ها را برای پذیرش شناورها در ابعاد بزرگ را از اولویت‌های این بندر بزرگ تجاری عنوان کرد.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از ۳۸ پست اسکله با آبخور بیش از ۱۳ متر، توانایی پذیرش و پهلودهی انواع کشتی در ابعاد بزرگ دارد که به لحاظ نوع کالا، اسکله‌ها به انواع مختلف اختصاص داده شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.