بازاریابی، وصول مطالبات و ایجاد ارتباط با مسوولین شهری با هدف بستن قراردادهای اقامتی در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی تأکید کرد:

بازاریابی، وصول مطالبات و ایجاد ارتباط با مسوولین شهری با هدف بستن قراردادهای اقامتی در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد

همایش سراسری مدیران گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در مجموعه جهانگردی دیزین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، محمدرضا پوینده مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به نقش اساسی مدیران هتل‌ها در رشد و پیشرفت مجموعه‌های در اختیار آنان گفت: مدیران هتل‌ها نباید صرفاً نقش مدیر اجرایی را ایفا کنند، بلکه باید بازاریابی، وصول مطالبات، افزایش درآمد و ایجاد ارتباط با مسوولین شهری با هدف بستن قراردادهای اقامتی در دستور کار آنان قرار گیرد.

فریبا عباسی عضو هیأت مدیره و مدیر روابط‌عمومی نیز با اشاره به برگزاری این نشست در روز ارتباطات و روابط عمومی به اهمیت و جایگاه این حوزه اشاره کرده و دید روشن‌ و حمایت بیشتر مدیران گروه از رابطین در تمامی زمینه ها و واگذاری اختیارات بیشتر به آنها را به ‌منظور توسعه تبلیغات و گسترش تعامل با گردشگران و مسوولانی که مهمان هتل می شوند ضروری دانست .

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی هتل ها مثل باکس و استند را برای تبلیغات فضای مجازی هتل های ایرانگردی ابزاری مناسب دانست.

در ادامه این همایش علی مختاری معاون مالی و اداری شرکت ضمن ارائه گزارشی مقایسه ای از درآمد هتل‌ها در سال ۹۸_ ۹۹ و چند سال گذشته اظهار کرد: واحد مالی دائما در حال رصد درآمد هتل ها می باشد. در بسیاری از قراردادهایی که بسته می شود سود و زیان شرکت درنظر گرفته نمی شود  و مدیران محاسبه درستی از درامد و هزینه ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران هتل‌ها اشراف کاملی روی مباحث مالی خود ندارند و وصول مطالباتشان از شرکت های دیگر را پیگیری نمی کنند افزود: دادن اختیارات بیشتر به مدیران هتل ها در عقد قرار دادها در گرو پاسخگویی آنان  در قبال اختیارات محول شده است.

هم چنین علی کاظمی معاون اجرایی شرکت با اشاره به اهمیت بهره‌گیری صحیح از ابزار تشویقی همچون اضافه کار توسط مدیران گروه بیان کرد: استفاده یکسان از این ابزار برای تمامی مدیران زیرمجموعه هتلها انگیزه پیشرفت را از مدیران فعال سلب می کند و موجب میشود درآمد حاصل از تلاش مدیران فعال صرف اضافه کار مدیران سایر هتل های زیان دهی باشد که عملکرد قابل توجهی نیز ندارند.

علی رادمند معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت نیز با اشاره به اهمیت عقد قراردادهای مناسب توسط مدیران بیان کرد: نرخنامه‌ها توسط مدیران هتلها به ما ارائه می‌شود، لذا مدیران باید ارائه نرخ‌های رقابتی نسبت به سایر مجموعه های گردشگری و وحدت رویه در ارائه نرخ تخفیفات به آژانس‌های گردشگری را برای جذب بیشتر گردشگران و آژانس‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

امیرحسین شفیعی مشاور مدیر عامل و مدیر حراست مجموعه هتل‌های ایرانگردی در این نشست با اشاره به نقش اساسی مدیران گروه‌ها در زمینه‌ی نظارت و حفاظت از مجموعه‌های اقامتی تحت پوشش خود گفت: مدیران گروه به‌عنوان بازوی اجرایی ما نقشی مهم در نظارت و حراست از منابع انسانی و مجموعه‌های تحت مدیریت خود دارند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بینش و روش ما بر پایه اعتماد استوار است و برای تداوم این روش نیازمند همکاری مستمر واحدها هستیم.

عباس پالیزبان مدیر حقوقی دفتر مرکزی نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت مالیکت و اخذ سند هتل‌های ایرانگردی افزود: واحد حقوقی دفتر مرکزی در تلاش است فاصله بین صف و ستاد را کم کند و برای تحقق این مهم لازم است مدیران گروه‌ها در لحظه با واحد حقوقی در ارتباط باشند تا ما را در جریان اخبار مربوط به وضعیت پروندهای حقوقی هتل‌های ایرانگردی در شهر  خود قرار دهند.

محمدرضا پوینده مدیرعامل شرکت ضمن تشکر از زحمات پیام بی‌غش مدیر و کارکنان مجموعه دیزین برای میزبانی این همایش بیان کرد: جز با اجرای ایده های نو و گذر از شیوه مدیرتی روتین گذشته به سودآوری دست پیدا نمیکنیم.

عماد الدین امیری مدیر گروه هتلهای استان تهران و البرز نیز با اشاره به فضای مجازی فعال هتل هایی چون دیزین و ارتباط مشهود تبلیغات و جذب گردشگر در این هتل گفت: سعی داریم تا در آینده ایونت‌های گردشگری متنوعی را در فصل کم گردشگر هتل دیزین برگزار کنیم، هتل‌های میگون و شمشک نیز در سال گذشته با کم کردن هزینه ها توانسته اند مدیریت مالی مناسبی انجام دهند و با گسترش تبلیغات مجازی این هتلها در آینده سود مناسبی خواهند داشت.

محمد مهدی کردان رئیس جامعه هتلداران استان سمنان و مدیر گروه شرق هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه گروه هتلهای ایرانگردی در جایگاه نخست جذب گردشگرکشور در سال ۹۹ بوده است افزود: برای حفظ این جایگاه، کاهش ضررو زیان هتلها ورسیدن به سود میتوان برنامه‌های چون کاهش هزینه های غذای پرسنلی، مدیریت هزینه‌های سربار و حامل‌های انرژی از طریق خاموش کردن در مواقع غیر نیاز و تجمیع خرید مواد غذایی مناطق با هدف کاهش هزینه‌ها اجرا کرد.

کردان همچنین استفاده از تجهیزات مازاد انبارهای هتلها در سایر هتلها، استفاده از توان نیروهای متخصص در زمینه آموزش و فنی با پرداخت تشویقی بجای استفاده از نیروهای خارجی، آبیاری فضای سبز هتلها به روش قطره ای و مدیریریت آب مصرفی آشپزخانه برای آبیاری درختان را از دیگر راهکار های مدیریت درامد دانست .

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از فضاهای بلا استفاده هتلهای منطقه برای برگزاری مسابقات ورزشی استانی و ملی با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای گروه هتلهای شرق میباشد.

محمد خدایی مدیر گروه غرب نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: در سال اخیر سعی کردیم با مدیریت هزینه ها ضررو زیان ناشی از بسته شدن مرزهای غربی و فقدان گردشگران مرزی را جبران کنیم همچنین در سال ۹۹ از طریق تعامل با واحد علوم پزشکی سراب موفق به میزبانی از کادر درمان این منطقه و تبدیل وضعیت هتل زیان ده سراب به واحدی سود ده شدیم.

خدایی همچنین صحبت با عوامل پروژه سلمان فارسی برای اقامت این گروه در واحد جلفا، هماهنگی با اراده گمرک برای بازگشایی مجدد رستوران هتل غیر فعال مرز بازرگان و گارانتی اتاق های واحد مرند توسط واحد مفنام را از عملکرد اخیر گروه غرب برای جذب گردشگر برشمرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری دفتر خدمات مسافرتی پکیج اقامتی و ترنسفر برای هتلهای مرند و جلفا در نظر گرفتیم .

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.