” تن بندرعباس“ سرآمد در قدمت، اصالت و کیفیت

معاون استاندار هرمزگان مطرح کرد:

” تن بندرعباس“ سرآمد در قدمت، اصالت و کیفیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از کارگران تن بندرعباس تاکید کرد: این شرکت از جمله شرکت های قدیمی کشور و جزو نخستین تولیدکنندگان تن ماهی است که همچنان از نظر کیفیت در مقام نخست تولیدکنندگان تن ماهی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت شیلاتی تن ماهی بندرعباس، «احسان کامرانی» در آیین تجلیل از کارگران نمونه شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس (کارخانه تن بندرعباس) با تاکید بر اینکه هیچ برندی شبیه تن بندرعباس نیست، افزود: من اهل بندرعباس هستم و از کودکی شرکت تن ماهی که در شیلات بندرعباس مستقر بود را به یاد دارم.  تن بندرعباس همواره می درخشید و باعث افتخار بندرعباس و کشورمان بود.

کامرانی افزود: کیفیت تن بندرعباس به حدی خوب و بی نظیر بود که به عنوان سوغات بندرعباس به کشورهای دیگر ارسال می شد و درحال حاضر نیز چنین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه «اطمینان دارم که تن ماهی بندرعباس هنوز هم بهترین برند کشور است»، گفت: به شخصه موقع خرید، ابتدا دنبال برند تن ماهی بندرعباس  هستم و درصورتیکه موجود نباشد از سایر برندها خریداری می‌کنم؛ واقعا کیفیت تن ماهی بندرعباس همیشه بی نظیر بوده و این جایگاه و ارزش نتیجه تلاش کارگرانی است که در خط تولید این کارخانه زحمت می‌کشند.

وی، با بیان اینکه «استان هرمزگان یک استان دریایی و ساحلی است و در این استان اقتصاد دریا محور برای ما خیلی مهم و حائز اهمیت است» اظهارداشت: به همین دلیل نیز باید به زنجیره تولیدی که از دریا به اشکال مختلف وجود دارد توجه کنیم؛ بخشی از این توجه مربوط به امنیت غذایی است که در تولید محصولات دریایی محقق می‌شود.

کامرانی، استان هرمزگان را استانی بی نظیر خواند و تصریح کرد: استان هرمزگان به لحاظ وسعت از ۷۵ کشور دنیا بزرگتر است؛ همچنین از نظر جمعیت نیز از ۸۳ کشور دنیا جمعیت بیشتری دارد؛ از سوی دیگر، ظرفیت های متنوعی در استان هرمزگان وجود دارد، از صنعت گرفته تا کشاورزی و بسیاری از صنایع کلیدی در استان هرمزگان فعالیت دارند.

او ادامه داد: استان هرمزگان در بخش کشاورزی استانی بی نظیر است یا در بحث گردشگری با وجود ۱۴جزیره در استان هرمزگان ظرفیت های بالایی وجود دارد که هنوز بالفعل نشده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و‌ اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان در بحث دریایی، جای کار بسیاری دارد. ما می توانیم سیاست‌های کشورهایی نظیر نروژ و ژاپن در زمینه تولید محصولات دریایی را بومی سازی کنیم و این صنعت را در استان و در کشورمان رونق دهیم.

کامرانی با بیان اینکه استان هرمزگان برای کشور استانی حیاتی است اذعان داشت: باید این جایگاه را ابتدا خودمان درک کنیم ، مطمئن باشید هرمزگان سال آینده با هرمزگان امسال متفاوت خواهد بود.

وی خطاب به کارگران کارخانه تن ماهی بندرعباس، گفت: همه شما که برای حفظ عزت و سربلندی کشور و ملت خودتان در خط تولید تلاش می کنید، نمونه هستید؛ همه شما از وجدان کاری برخوردارید و نباید فرصت ها را از دست بدهید.

افزایش ۳برابری تولید تن بندرعباس

علیرضا میرزاوندی عضو هئیت مدیره و سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس (کارخانه تن بندرعباس) نیز در این آیین با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت، اظهارداشت: شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس بعنوان اولین تولیدکننده کنسرو تن ماهی در ایران از سال ۱۳۱۵ فعالیت خود را در شهر بندرعباس آغاز کرده و این فعالیت تا پایان سال ۱۳۸۲ ادامه داشت و به جهت گسترش فعالیت خود، در ابتدای سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با ساخت کارخانه جدیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ آغاز کرد. وی افزود: این شرکت همچنان به عنوان پرچمدار تولید کننده کنسرو تن ماهی در استان هرمزگان، افتخار تامین مواد غذایی کنسروی در استان هرمزگان و ایران را دارد. سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس با تشریح عملکرد این شرکت، تصریح کرد: در سال جاری و پس از تغییرات مدیریتی در آذرماه و با حمایت های هلدینگ و صندوق بازنشستگی کشوری، تلاش شد تا دوباره مجموعه تن بندرعباس به روزهای طلایی خود بازگردانده شود. به همین دلیل، با تلاش شبانه روزی پرسنل، مجموع تولید شرکت به میزان تقریباً ۳ برابر افزایش یافته است که این آمار پس از بررسی بازار فروش در سراسر کشور و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، تحقق یافته است.

میرزاوندی در خصوص نقش آفرنی در بازار محصولات شیلاتی، گفت: خوشبختانه با افزایش تولید و نگاه ویژه به کیفیت محصول، در حال حاضر محصولات تولیدی بندرعباس از خراسان رضوی تا تبریز و از چابهار تا خوزستان، بازار خود را پیدا کرده و محصولات ما به کشورهای عمان، قطر، بحرین و امارات متحده نیز صادر شده و دارای نمایندگی فروش و صادرات مستمر هستیم.

تن بندرعباس و نقش آفرینی در اشتغالزایی برای استان هرمزگان

وی با اشاره به منابع انسانی کارخانه تن بندرعباس نیز اظهارداشت: طی ماه‌های گذشته، این شرکت با هدف کارآفرینی، حدود ۲۵ نفر نیروی انسانی کارگر و متخصص بومی را جذب کرده و در سال آتی نیز با توجه به افزایش تولید و گستردگی و تنوع محصول، برای ۵۰ نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد که با در نظر گرفتن ۱۶۰ نفر پرسنل حال حاضر، می تواند سهم بسزایی در اشتغال‌زایی استان فراهم کند.

سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس (کارخانه تن بندرعباس) همچنین به تشریح ظرفیت و تنوع محصول این شرکت پرداخت و افزود: این شرکت علاوه بر تولید محصولات گذشته خود، با ایجاد واحد تحقیق و توسعه و استفاده از متخصصین بومی استان، انواع محصولات تن ساده ۱۸۰ گرمی، تن فلفلی، تن شویدی، تن زیتونی، زرتن و درشیل را بدون کوچک‌ترین مواد افزودنی و نگهدارنده، در سبد تولید خود گنجانده است.

میرزاوندی ادامه داد: با فعال شدن خط تولید خورشت در سال آینده، تولید انواع کنسرو مثل لوبیا، خورشت قیمه و قورمه راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با فعال شدن سیستم عمل آوری شرکت، کار عمل آوری و بسته بندی میگوی استان نیز به صورت ۱۲ماهه عملیاتی شده است.

میرزاوندی با اشاره به توسعه خط تولید یخ این شرکت، گفت: این مجموعه تنها کارخانه یخسازی تمام استیل در استان است و آمادگی تولید روزانه یک هزار قالب یخ را خواهد داشت.

سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس  در بخش دیگری از سخنان خود به بیان معضلات و مشکلات این شرکت پرداخت و تصریح کرد: با توجه به فضای رقابتی صنایع کنسرو سازی و نیز افزایش تولید شرکت، همواره سعی بر آن داشتیم که باوجود سود حداقلی و نرخ مصوب دولتی، نسبت به مسئولیت اجتماعی خود نیز متعهد باشیم.

میرزاوندی در پایان تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت ماهی و مواد اولیه، نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، از نام پر افتخار بندرعباس بیش از گذشته دفاع کنیم؛ نامی که با گسترش تنوع تولید و افزایش فروش خود می تواند پرچمدار تولید محصول با برند بندرعباس باشد.

در پایان این مراسم، از کارگران نمونه کارخانه تن ماهی بندرعباس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.