جلسه توجیهی تهیه و بارگذاری گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها در سامانه سیناب برگزار شد

با حضور دکتر تاجیک و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه؛

جلسه توجیهی تهیه و بارگذاری گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها در سامانه سیناب برگزار شد

جلسه توجیهی پیرامون نحوه تهیه و بارگذاری گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها در سامانه سیناب با حضور جناب آقای دکتر تاجیک، مدیرعامل محترم هلدینگ آتیه صبا، جناب آقای میرنیا معاون امور اقتصادی، سرکار خانم دکتر یزدانیان معاون نظارت بر شرکت های هلدینگ و همچنین مدیران عامل شرکت های تابعه آتیه صبا با هدف برنامه ریزی جهت بهبود تبادل اطلاعات و گزارش دهی استاندارد شرکت ها و رفع نقایص گزارشات آنها در محل سالن اجتماعات شرکت آتیه صبا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، در ابتدای این جلسه دکتر تاجیک با اشاره به خدمات و کمک های شرکت ها در قالب اقلام و محصولات خودشان در جهت برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین امسال داشتند، از زحمات همه همکاران در هلدینگ آتیه صبا و شرکت های تابعه تشکر و قدردانی کرد.

دکتر تاجیک در بحث تبادل اطلاعات و اقدامات مرتبط با هلدینگ و صندوق بازنشستگی، در ادامه خاطرنشان کرد که نقص اطلاعات و یا به روز نبودن اطلاعات بارگذاری  شده شرکت ها، هلدینگ آتیه صبا را در پاسخگویی به صندوق بازنشستگی دچار معضل می کند و لذا از شرکت ها خواست که با اهتمام بیشتر در تهیه و بارگذاری منظم گزارشات، عملیات، فرآیندها و اقدامات خودشان را به شکل شفاف تری منعکس کنند. وی با اشاره به اینکه نگاه هلدینگ در این زمینه تعاملی و مشارکتی است، از مدیران شرکت ها خواست تا ضمن رعایت استانداردها در تهیه و ارسال گزارش ها به بهبود چرخه گزارش گیری در هلدینگ آتیه صبا و صندوق بازنشستگی کمک کنند.

در ادامه جلسه آقای میرنیا، معاون امور اقتصادی هلدینگ آتیه صبا، با اشاره به اینکه برنامه و بودجه در هلدینگ آتیه صبا یکی از پویاترین برنامه و بودجه در بین هلدینگ های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری است که شروع آن از سال ۹۷ در هلدینگ آتیه صبا شکل گرفته و نتیجه یک کار گروهی بین معاونت برنامه و بودجه و معاونت نظارت بر شرکت ها و همچنین واحد حقوقی بوده، خاطرنشان کرد در آیتم های بودجه صرفاً به موارد سود و زیان و ترازنامه ای بسنده نشده و جزییات محورهای بهای تمام شده، خرید و فروش، ظرفیت های اسمی و عملیاتی نیز در بودجه مشخص شده اند و این باعث شده تا ما بتوانیم شرکت ها را از جهات مختلف مورد برنامه ریزی و پایش قرار دهیم. معاون امور اقتصادی هلدینگ آتیه صبا با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم امسال برای اولین بار در هلدینگ آتیه صبا قرار است موضوع جدید  محاسبه بهره وری و ارزش افزوده شرکت ها در برنامه و بودجه شرکت ها اضافه شود، افزود: قرار نیست اطلاعات جدیدی از شرکت ها دریافت شود، لکن محاسبه ارزش افزوده از طریق روش درآمد(جمع) محاسبه صورت خواهد گرفت و نتیجه اینکه کدام ماژول های یک شرکت خلق ارزش افزوده می کنند و کجاها خلق ارزش افزوده واقعی در شرکت ها اتفاق می افتد. وی همچنین از انجام مطالعه دیاگرام محصول-خوراک در بین شرکت های تابعه خانواده آتیه صبا خبر داد، تا از طریق ارتباطاتی که بین شرکت ها شکل می گیرد، در راستای هم افزایی این امکان فراهم شود که از بین شرکت های هم خانواده مواد اولیه (خوراک)  تهیه بشود و یا محصول به شرکت های هم خانواده فروخته شود.

در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر یزدانیان، معاون نظارت بر شرکت های هلدینگ آتیه صبا نیز بر ضرورت و اهمیت بروزرسانی اطلاعات شرکت ها و همچنین تکمیل فرم گزارش های ماهیانه در حوزه بودجه و سرمایه گذاری در سامانه سیناب تاکید کرد و از مدیران شرکت ها خواست که همکاری بیشتری با هلدینگ آتیه صبا در این زمینه داشته باشند.

همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکت ها به بیان نظرات، دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند و به سوالات آنها پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.