«رویداد صبانو»/ ایده‌های نو برای ارتقای زیست بازنشستگان و سالمندان

«رویداد صبانو»/ ایده‌های نو برای ارتقای زیست بازنشستگان و سالمندان

با توجه به سالخورده بودن بخش قابل توجهی از جمعیت کشور و سیر صعودی پیری جمعیت، نیازهای مختلف سالمندان و بازنشستگان روزبه‌روز متنوع‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، مرکز نوآوری صبا با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع خلاق و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، نخستین دوره شتابدهی تیم‌های استارتاپی و نوآور با رویکرد ارتقاء زیست اجتماعی سالمندان و بازنشستگان، را تحت عنوان «رویداد صبانو» برگزار می‌کند.

مرکز نوآوری صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری از اول شهریورماه برای فعالیت تخصصی در حوزه سالمندان و بازنشستگان و حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و فعالیت‌های نوآورانه در این حوزه آغاز به کار کرده است.

عادل دهدشتی، مدیرعامل مرکز نوآوری صبا، با بیان اینکه «سالمندان و بازنشستگان سرمایه‌های معنوی جامعه هستند»، گفت: رویداد صبانو با رویکرد شتاب‌دهی استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور و ارتقای زیست اجتماعی سالمندان و بازنشستگان برگزار می‌شود و بر آن هستیم تا از طریق اینگونه حمایت‌ها، استارتاپ‌ها را نسبت به خدمت‌رسانی به این قشر محترم که سرمایه‌ای ویژه برای جامعه محسوب می‌شوند، ترغیب و تشویق کنیم.

وی افزود: فعالان اکوسیستم استارتاپی در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌ها برای خدمت‌رسانی وارد شده‌اند؛ اما در حوزه سالمندان و بازنشستگان، هر چند این قشر بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند و تقریبا اکثر خانواده‌ها با این موضوع سروکار دارند، استارتاپ‌ها ورود جدی نداشته‌اند و مرکز نوآوری صبا به‌عنوان یک مرکز شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار که به صورت تخصصی در حوزه ایده‌های نوی مربوط به حوزه بازنشستگان و سالمندان فعالیت می‌کند، قصد دارد تا با برگزاری چنین رویدادهایی، زمینه ورود استارتاپ‌ها را به حوزه خدمات اجتماعی و رفاهی بازنشستگان،  تسهیل کند.

دهدشتی با اشاره به محورهای این دوره رویداد صبا نو، گفت: تیم‌های مختلف می‌توانند در محورهای سلامت روانی و جسمی سالمندان، توان افزایی اجتماعی و اقتصادی و همچنین گردشگری، سرگرمی و اوقات فراغت ایده‌های خود را از طریق وب سایت  www.sabainotec.ir ارسال کنند.

سلامت روانی و سلامت جسمی سالمندان، یکی از محورهای اصلی این نشست است. استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق، می‌توانند با عرضه محصولات و خدمات نوآورانه و مبتنی بر فناوری، به بهداشت روان و جسمی این طیف از جامعه کمک کنند.

همچنین استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق، فناور و تیم‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و نرم، می‌توانند با حضور در این رویداد، ایده‌ها و محصولات و خدمات خود را در حوزه‌های، توان افزایی اجتماعی و اقتصادی و گردشگری، سرگرمی و اوقات فراغت، سالمندان و بازنشستگان عرضه کنند.

تیم‌های منتخب برای ارائه هرچه بهتر کسب وکار و ایده خود، در یک دوره فشرده توانمندسازی شرکت می‌کنند، سپس تیم‌های منتخب در روز رویداد برای تجاری‌سازی کسب و کار خود در دوره شتابدهی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.