ضرورت بازنگری و اصلاح سریع راهبردها و سیاست های کفش ملی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدید از گروه صنعتی ملی تاکید کرد:

ضرورت بازنگری و اصلاح سریع راهبردها و سیاست های کفش ملی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به همراه مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با هدف بررسی وضعیت و عملکرد شرکت های تابعه این صندوق و تبیین سیاست های کلان اقتصادی از گروه صنعتی کفش ملی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی در جریان این بازدید و در نشست با اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و کارکنان گروه صنعتی ملی با تاکید بر ضرورت تکمیل اعضای هیات مدیره این بنگاه اقتصادی، گفت: هیات مدیره باید به سرعت در راهبردها، سیاست ها، خط مشی ها و اهداف شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی بازنگری جدید کند.

ترکی تصریح کرد: ما به عنوان صندوق بازنشستگی از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از شرکت های با ارزش افزوده بالا و سودآور استفاده خواهیم کرد. شرکت های موجود درحال حاضر نقش بسیار اندکی را در تامین حقوق بازنشستگان عزیز ما دارند و به همین دلیل سیاست اصلی صندوق افزایش منطقی سهم شرکت ها در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش این گروه صنعتی از زمان تاسیس تاکنون و جایگاهی که به عنوان یک برند ملی در بین مردم داشته است، گفت: این گروه صنعتی از شرایط واقعی و جایگاه حقیقی خود بسیار دور شده و به همین دلیل باید برنامه های استراتژیک و جامع بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای گروه صنعتی ملی و به تبع آن شرکت های تابعه تبیین شود.

ترکی تاکید کرد: امروزه نقش شرکت های دانش بینان در حل مشکلات و چالش های اقتصادی و حرکت به سوی تعالی و بهبود فرآیندها و همچنین برندسازی برکسی پوشیده نیست. بنابراین، برای تدوین برنامه های این گروه صنعتی باید از ظرفیت شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان کشور استفاده شود.

او با بیان اینکه «شرح وظایف و ساختار متناسب با اهداف و خط مشی های تعیین شده برای این شرکت نیست و باید در آن بازنگری شود» گفت: سناریوهای مختلفی باید برای اداره گروه صنعتی ملی و شرکت های تابعه آن، براساس برنامه های جامع و استراتژیک تدوین شود و چشم اندازهای پیش رو بررسی و بازتعریف شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، شرایط فعلی کفش ملی و گروه صنعتی ملی را در شان این گروه قدیمی ندانست و افزود: باید به سرعت وضعیت فعلی بررسی شود؛ مشکلات و موانع احصا شود و با آینده نگری موشکافانه و دقیق و با بهره گیری از ظرفیت متخصصان و کارشناسان و همچنین شرکت های دانش بنیان یک مسیر بهبود و بازگشت به شرایط مطلوب برای کفش ملی تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم سازماندهی و ساماندهی املاک و مستغلات گروه صنعتی ملی به عنوان یک اولویت برنامه کوتاه مدت این گروه صنعتی، گفت: باید نسبت به بازسازی و زیباسازی فروشگاه های کفش ملی در سراسر کشور اهتمام جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا نیز با قدردانی از روحیه عملیاتی و توجه ویژه و جدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به شرکت های تابعه هلدینگ آتیه صبا ابراز امیدواری کرد که گروه صنعتی ملی و شرکت کفش ملی بتواند در سال ۱۴۰۲ با تلاش مضاعف تیم مدیریتی جدید خود شاهد جهش جدی در عملکرد و سودآوری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.